Fölgalleri - Hastig
Hastig är född! En brun kille e: Granit 368 (Elit) u: Hanna 3691 (e: Hero 324 u: Tina 2169), född hos Pernilla Jobs, Leksand!

Foto & Copyright: Pernilla Jobs
Hanna 3691 (-92 e Hero 324 - Tina 2169 e Sven 195) fick klockan 8:30 i lördags morse, den 12 maj, ett brunt hingstföl med stjärn, födelsevikt 24,6 kilo. Det här var Hannas fjärde föl, och han har fått namnet Hastig.
Hastigs pappa Granit 368 (ELIT), morfar Hero och mormor Tina (ELIT) har samtliga tilldelats SRAFs Förärvningspris. Det finns många finfina russtravare i släkten, pappa Granit vann ju Lilla Elitloppet 1993 och har rekordet
1.48,9a, han är liksom morfar Hero 1.56,1 en etablerad travförärvare.
Hanna själv har bara gjort tre starter i trav med rekordet 2.38,5, men hon har fyra helsyskon med rekord under 2.00: Bombero 1.47,6, Kung Sune 1.55,8, Akela 3757 1.56,1 och Cozmoz 1.57,0a. Hanna ska betäckas om med Micklas 571. Ägare till sto och föl är Pernilla Jobs i Leksand.
Vill du också få ditt föl presenterad i fölgalleriet? Skicka fakta och bild till rissla@spray.se så ordnar vi det!
Av: Asagard
Datum för publicering
- 2007-05-16
Grattis till lilla Hastig, nyfiken på hur han ser ut är jag så klart!

Grattis till fölis
åå en lite slläkting till min sötnos :P Bizzis pappa är Hero som då är morfar till detta fölet :P åå man vill ju sjävklart se bild snart 
Grattis till Fölisen 

Grattis till fölet!!
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Grattis Pernilla! Så vackert huvud! Och jag gillar namnet!/Kristina

Gud vad fin :D

vilken snygging, grattis ! :D

Så fin… 

Jättefin, och jag gillade namnet skarpt!

Morbror Sune hälsar grattis!

Vilken liten goding! :)

#14 Han är riktigt fin :)