Annons:
Etikettrussets-historia
Läst 1027 ggr
christer dragos
2017-08-03 22:00

Ylvas favvoruss - DRAGOS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla russ-vänner! En gång på 1950-talet var jag på familjen Lovens ridläger på Lilla Hästnäs. Fick ynnesten ha som "min ponny" de veckorna DRAGOS, Ylvas älskling. Någon som råkar ha ett foto av just DRAGOS?

Tacksam för all respons! CHRISTER (lärarsonen från Norrköping)

Annons:
MagganS-B
2017-08-04 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kan han finnas med här? Hittar inte fler bilder från Lovéns just nu….Själv har jag alltid haft/avlat på Divina 654 köpt hos Lovéns 1961 e. Rasken u. Diva! Har kvar barnbarnsbarn…..Du kanske minns dom?

christer dragos
2017-08-04 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ang Dragos/LOVENS:

Hej Maggan och tack för svar.  Dragos KAN vara skimmeln i täten, enl mitt minne hade han dock inte så svar man. Leta gärna vidare ifall Du finner foto på skimmel med lite gråare man. Annars skulle jag gärna vilja komma över en papperskopia av bilden ovan. Tacksam för svar!

CHRISTER KYREUS

Annette
2017-08-04 13:04
#3

Det är väl ändå ingen skimmel.

christer dragos
2017-08-04 13:59
#4

Hej Annette! Visst är det så som Du antyder -tätponnyn ovan är grå med svart man. För att förtydliga: jag minns endast att Dragos var grå, förmodligen med grå man också - det många kallar skimmel. Men för att inte fastna i ord. Dragos var en ljus ponny, med färg åt det ljusare/gråa hållet.  Med samma färgtoner på man.

Allt jag minns. Hälsningar! CHRISTER

MagganS-B
2017-08-04 14:49
#5

Dragos var gulbrun! Tror säkert att det är hästen i täten…..bilden är lite photoshoppad för att bli skarpare. Du kan själv spara bilden och göra en papperskopia!

Här är länken till hans härstamning!

http://www.blabasen.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=273375

christer dragos
2017-08-04 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bästa Maggan! Tack för allt Ditt besvär.  Säkert har Du rätt; dvs om allt kring DRAGOS fysikalitet. Vill erkänna att jag själv minns mest DET UNDERBARA med lägret + Ylva + Dragos.  Att jag fick ha honom som "min ponny" den tiden där.Ylva ville det.  Det är många år sen nu, alla minnen bleknar. Särskilt sk fakta.

Kram från CHRISTER, fotot visar mig nuförtiden

Annons:
MagganS-B
2017-08-05 11:01
#7

#6 Ja, du är helt klart grå…….hästen var inte det! 😃

Upp till toppen
Annons: