Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 930 ggr
Reko
12/5/15, 11:34 AM

God morgon 5 december 2015

I morgon är det andra advent men julstämningen har svårt att infinna sig med plusgrader, regn och blåst. Förmiddagens löshoppning är avklarad för mina unghästar som är halvbröder. Nu ska jag äta litegrann innan de lastas igen för eftermiddagens körning i Hangelösa. Dit kommer också några andra russmänniskor med sina russ. Blir det en långtur i vår när de fått lite vana?

Annons:
StuteriSolo
12/5/15, 8:17 PM
#1

Godkväll i landet! Imorse hade vi strålande sol, ca tio minus och vindstilla. Nu blåser det, regnar äsch är tre plusgrader. Bläää säger jag bara, lär vara isgata på hela gården om det fortsätter så här! Gör vilda försök att julstäds inomhus, så hästarna har vilat i form idag, vardagarna går två shettisar och ett russ på ridlekiset varje dag iaf, och Sara har hunnit med att köra ett av sina russ en hel gång denna vecka. skönt att det snart är lov för henne så hon hinner göra något mer iaf :D

Reko
12/5/15, 9:17 PM
#2

Det blev lite mer spännande än nödvändigt. På väg hem var jag förbi affären och tog vägen över skogen hem. Med facit i hand var det en felbedömning. Träd över vägen, ingenstans att vända och för långt och besvärligt att backa. En häst i var hand gick vi de sista tre km hem och fick ta oss förbi eller över tre vindfällor över vägen.

Upp till toppen
Annons: