Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 942 ggr
Lena90
2015-11-08 10:10

God morgon 151108

God morgon i landet :)
Morgonen efter nattens storm börjar lugnar sig och solen kommer fram. Jag hade tydligen totalt missat att det skulle bli storm inatt 🤪 Visste att det skulle regna mycket över natten så la på gammel hästen regntäcket. Vilket jag är glad för nu när det nu blåste så mycket. Vaknade under natten av blåsten som ven runt huset men efter en koll nu på morgonen runt gårdsplanen så var det inte så farligt med grejer som hade blåst iväg. Dock vet jag en höpåse som har rymt, så det blir spännande att se om man hittar den 😉 Strömmen fick vi med behålla tack och lov. Hästarna verkar ha tagit natten bra. De var mer fulla med bus och spring när jag kom med morgon höet 😛 Dagen i övrigt blir att tömköra/gå med Trymod. Fars dag är det med så en runda till pappa blir det med i eftermiddag :) 
Ha en bra söndag med er!

Carpe diem!

Annons:
Reko
2015-11-08 16:42
#1

Det är inte riktigt läge för hod morgon så här dags men en sammanfattning av dagen kan det bli. Uppe med tuppen och hämtade en lass hö. Det är lite för varmt för hösilage men blir det bara kallare så ska de äldre få en bal i hagen. I dag började också inkörningen! Vi är några medlemmar i Västruss som ska hjälpas åt. Några fick förhinder men fyra hästar var ute och luftades. Trevligt hade vi dessutom med kaffe innan och soppa efteråt. Vivianne satte ribban och nästa gång träffas vi hos mig. Nu är hästarna utsläppta och transporten frånkopplad. Lite frihet blir det innan insläpp och kvällsmat.

Upp till toppen
Annons: