Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 908 ggr
sandra75
9/14/15, 10:28 AM

Godmorgon 20150914

Äntligen! I lördags tömde jag lösdriftshallen, vi kunde konstatera att jordgolv är kasst att ha om man har en permanentbädd. Jag har ju bara två hästar och lösdriftshallen är som två boxar ca 20kvm skulle jag gissa. Men det blir ganska mycket när man har spån/halmbädd. Tur man har traktor, jag körde den för andra gången och det är inte så svårt men man får tänka sig för lite med svängrum för det var nära ett par gånger i svängarna att jag körde in med skopan i ett träd. kände mig nästan som en riktig "bonde" ;) Så skönt att få det gjort! men nu började vi allvarligt överväga om vi ska gjuta ett golv innan vi lägger in en ny bädd :p

På söndagen fick jag ställt ut en av mina vedhäckar som jag tidigare använt för hösilage denna gång stängde jag för hålen i nedkanten som russet har fått äta ur. Förhoppningen var att hon inte ska nå ner i den utan bara de stora hästarna ska kunna äta. Det får plats en liten rundbal (ca 50kg) om russet sträckte sig så kom hon precis över kanten och nådde ner till de översta stråna. När jag lägger i nästa bal ska jag se till att ställa en extra lastpall under. Men smart som hon är insåg hon att det bästa var ju att låta de stora hästarna äta och sno det som hänger ner från deras munnar :p hästarna var väldigt intresserade av maten så jag antar att även om det är grönt i hagarna så börjar det bli näringsfattigt.

Det ligger även en stor rishög i sommarhagen av buskar som vi tog ner, den var prydlig och "hög" när vi släppte hästarna i hagen - men uppenbarligen var det gott att äta på grenarna …

"höhäcken"

högen före

högen efter

Annons:
Reko
9/14/15, 3:37 PM
#1

Jag har ett russ ute på annons och har två väldigt intresserade spekulanter. Frågan är vem som hinner först!

Upp till toppen
Annons: