Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 684 ggr
sandra75
8/27/15, 9:38 AM

Godmorgon 20150827

Godmorgon

Jag har tränat lite med russet inför utställningen. Igår fick jag hjälp av en som bor i närheten som dömmer på dressyrtävlingar och fick lite tips.

Det är svårare än vad det ser ut! fick lite tips:

* ställ upp och rätta benen, men börjar man rätta för mycket låt det vara eller gå fram.
* blicken rakt fram när du springer :p
* gäller att när man ska trava så kommer man igång direkt på kommando
*sakta av till skritt och gå lungt runt för att sen komma igång i trav igen
*om ponnyn springer iväg i traven - spring med!
*spring inte och dra i tygeln hela tiden i trav.
*ställ dig framför hästen med tre tydliga steg - så ser det prydligt ut.

och ja fy fick bekräftat igen att hon är för tjock - hon sa att "du kommer få anmärkning på hennes fetma", suck måste nog skaffa en ponny till - fast då måste jag skaffa en till stor häst som kan hålla den stora hästen sällskap … dessa bekymmer ;)

Nu till nästa bekymmer - klädval :o måste kolla i garderoben vad jag har för snygga & prydliga kläder som är springvänliga, antar att man får räkna med att det både kan bli regn eller sol.

Annons:
VeronicaP
8/27/15, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmiddag 

Här regnar det riktigt mycket så nu får vi väl allt det regnet som vi inte fått här på ett  bra tag kan jag tänka mig .

Här har vi också börjat träna våra 3 åringar, inför premieringen . De går bra, även om jag inte tränat Ellen med tränset ännu men hon har ju haft bett innan så jag hoppas de ska gå bra.

Hela rena kläder och gymnastikskor är bra att visa i tycker jag.

Ha en bra dag 

På bilden Slättens Ellen :)

StuteriSolo
8/27/15, 11:44 AM
#2

God middag i landet! Här har nattens regn dragit bort och lämnat min torkställning med nästan-torr-tvätt så där lagom blöt, bara hoppas det hinner torka under dagen! Igår var veterinären här och vaccinerade hela gänget mot botulism, har inte gjort det tidigare, men i år har det kommit en del jord i balarna (eller egentligen när jag vänt och strängat, eftersom det var rätt blött i marken varvid traktorn gick djupare och jag fick lyfta och lyfta redskapen) så det känns som en bra grej att göra. Full fart med ridlekis och alla hästar är hemma än, vi får gå tillbaka med dem under dagen idag, det är litet besvärligt att ha dem 2 km bort men det är ett så himla bra bete! Premiering för två av våra ston på lördag, de är inte visade men bör ju stambokföras, den ena har hunnit få två föl.

Lena90
8/27/15, 12:24 PM
#3

God middag. Regnet har anlänt här nu, så vi får se hur mycket häst göra det blir idag :P Kanske ikväll. Annars blir det en lugn dag. Ha en bra torsdag :)

Carpe diem!

silarp
8/28/15, 8:40 AM
#4

#0, du och jag kommer iaf kunna ta kritiken tillsammans….
precis samma gäller här, -fetman alltså.. eller.. fet o fet.. men GROV är hon… hur vältränad o musklad som helst.. nästan, men likväl GROV ….
Vi får ta de som det är! Försöka ha trevligt o vara glada att vi får komma iväg en dag iaf! ;)

VeronicaP
8/28/15, 11:05 AM
#5

#4 Man vet ju hur ens häst ser ut och då är de både de bra och dåliga sakerna, man älskar ju dem ändå :D  Lycka till

sandra75
8/28/15, 12:08 PM
#6

håller nervöst på att skriva en packlista, shampoo, svamp och vatten ett måste ifall hon bajsar på sig i transporten :p
och vad ska man ha på sig, ridbyxor - eller jeans - är mörkblå jeans för slarvigt? Måste inventera i garderoben ikväll.

åh kom precis på att det är lika bra att åka och tanka "dragbilen" ikväll :p

Mitt russ är ju egentligen ganska smäckert - när hon inte har 50kg övervikt -eller något å det hållet :p Hon var riktigt fin när vi stod installade men nu är hon alldeles för tjock … lösdrift/sommarbete delat med stor häst är inte idealiskt för en liten lättfödd ponny

Annons:
silarp
8/28/15, 1:14 PM
#7

jag brukar ha på mej svarta eller vita byxor, med motsatt överdel, tex svarta byxor o vit skjorta/tröja, eller vita byxor, vit skjorta o svart väst.. osv! men jeans o svart eller vit överdel funkar också!

Ja, min har stått på stenhård bantning sedan november förra året och fick 2 kg hö per dygn plus halm… hon har haft munkorg HELA sommaren, o är tränad 3-6 dagar i veckan, sista månaden varje dag…
Hon är av typen extremt lättfödd, skulle säkert passa perfekt på lojsta..!

Lena90
8/28/15, 3:01 PM
#8

#6 Jag brukar ha mörk blåa jeans och vit skjorta, tycker jag passar bra :) Ibland har jag vita jeans med skjorta och något mörkt ovanpå också. Vissa har mörkt både uppe och nere. Så länge du ser hel och proper ut (ingen hawaii skjorta 😉) så tror jag det blir jätte bra :) Personligen tycker jag hjälm tillhör visnings garderoben med :)

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: