Annons:
Etikettsäljes
Läst 2586 ggr
Tilda Baltzarsson
8/14/15, 12:25 PM

Jane Bond till salu

Jane Bond Född: 2007 E. Bond U. Julliet

Vi söker nu ett nytt hem till vårt underbara lilla sto. Vi är väldigt måna om vart hon hamnar. Och söker därför någon som verkligen vill ta vara på henne.

Hon är 128 cm, väl-riden på marken, och bra kapacitet för både hoppning och dressyr. Även körd tidigare i livet🙂

Tävlingsryttare eller bara för skogsridning spelar ingen roll. Jag tror att om ni söker på hennes namn på denna sidan så finns det bilder på henne.

Vid frågor ring Carina: 0704-383382

Annons:
Stallmima
8/14/15, 11:16 PM
#1

Hur ser hon ut?   🙂

MagganS-B
8/15/15, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jane Bond 5120 är e. meriterade hingsten Bond 438 (rekord 1.49,1) u. Jullette 3814 (rek. 1.54,8), Jullette har även lämnat bl.a. den godkände hingsten Jagga Ess 583 e. Vagabond 360 som gick två säsonger på Lojsta Hed och har rekord 1.42,1 han har även placeringar i körning, Jaris Ess, exporterad till Finland, rekord 1.51,8. Även Nätack Less har gått under 2.00 i Norge. Julia Ess exp. Finland och Jello Ess exp. Frankrike (helbror med Jane).

Mer om stammen går att läsa på http://www.blabasen.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=134840

Jane har alltså en väl meriterad stam för ett allroundruss. Bör efter avslutad karriär bli ett otroligt fint avelssto! Enda stoet i Sverige u. Jullette! Fotot är Jane som föl. Foto: Nina Månsson

PernillaJ
8/15/15, 10:41 AM
#3

Jane Bond har med största sannolikhet ett skäckanlag, "Splashed White", för den som vill avla russ-skäckar 🙂

Stallmima
8/15/15, 7:32 PM
#4

Ja tänk om man hade massor med pengar, plats och tid skulle denna vara något. Gillar Bond-stammen  👍

MagganS-B
8/16/15, 9:35 AM
#5

Vet att dom tänker mest på var hon hamnar, att hon får det bra!

Tilda Baltzarsson
8/16/15, 9:13 PM
#6

Tack snälla ni för allt fint ni har skrivit om Jane (tack Maggan)🙂

Hon är verkligen speciell för oss, och vi vill hennes allra bästa i framtiden. Så finns det någon som vill ta vara på henne på ett bra sätt skulle vi bli väldigt glada.

Mvh

Carina Baltzarsson

Annons:
Tilda Baltzarsson
8/16/15, 9:19 PM
#7

Förresten såg att jag skrev fel på mammans namn😞 Jullette ska det ju vara och inget annat.

Och ja Pernilla J hon har skäckanlag. Hon har en stor vit fläck under magen, så hon är riktigt fint tecknad…// Carina

MagganS-B
11/22/19, 11:43 PM
#8

Kan berätta att nu är Jane "hemma"! Har sålts till min goda vän Susanne Jansson, Kattedals Gård med hjälp av mig…..Hon kommer att starta i trav hos fam. Lönner, Skåne. Därmed anser jag cirkeln sluten…..Jane föddes en månad efter jag sålt Jullette och nu har hon köpts av en av mina bästa tjejer, Susanne! Hon kommer inte att bli såld vidare!

Upp till toppen
Annons: