Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 530 ggr
StuteriSolo
2015-07-29 09:17

Godmorgon 150729

God morgon i landet!

Andra dagen i rad med sol! Mycket regn har det varit, och mer ska det bli. Något grovfoder är inte bärgat ännu, och nu ska vi till medeltidsveckan så det blir inget nästa vecka heller, då väderprognosen utlovar tre regnfria dagar i rad!

Sara har börjat köra sina två russ i par, det går jättebra! Igår var tredje gången de kördes ihop, nu börjar de jobba mer samspelt och även om en är isabell och en är mörkbrun och det skiljer rätt mycket i höjd så är de otroligt lika i rörelserna och går mest i takt 😃

Min gamla(fast 16 är väl ingen ålder på ett russ?) Mysli blir bara bättre och bättre, så snart kanske jag kan ta och köra mina två russ i par igen, då har vi två russpar och ett shettispar!

Trevligt att ha tid att skriva ett litet inlägg, nu mer jobb inför semesterveckan!

Annons:
Reko
2015-07-29 10:46
#1

Här har det regnat i skurar och mer ska det bli om prognosen stämmer. Jag ska ha hovslagaren på besök i eftermiddag och har lovat köra russmärren till där russvalacken går på bete så han slipper åka runt. Förra gången jag gjorde det regnade det hela vägen hem och jag fick byta kläder från topp till tå. Den här gången ska regnbyxorna också vara med!

De ska skos om då valacken ska lämna mig nästa vecka för en karriär inom ponnytrav och stoet ska på tillridning under augusti.

Reko
2015-07-29 10:50
#2

Jag glömde nämna att vagnen är på gummiverkstad för att ombesörja däckbyte. Vagnen ska gå vid ett körbarhetsintyg i september och då gäller det att däcken är fräscha. Jag träffar dessutom en russägare i helgen som jag kanske kan övertyga om att göra KBI också med sin fyraåring. Kanske vi kan planera en långtur tillsammans i höst också? Gemensam inkörning är i alla fall planerad!

sandra75
2015-07-29 10:56
#3

Vad roligt med parkörning! om jag hade varit lite mer rutinerad så hade drömmen varit ett russpar att köra. Nu håller jag mig nog på den trygga sidan och nöjer mig med att sladda paddocken :)

Här regnar det men ska förhoppningsvis klarna upp lite i em. Igår lyckades jag oxå undvika regnet. Det regnade hela dagen och tänkte ta mig till ridhuset men så vid 20:30 ser jag en liten spricka i himlen och eftersom jag inte kände för att rida inne så blev det en utetur och jag hade uppenbarligen tagit på mig långa regnkappan helt i onödan för jag fick inte en droppe på mig - förutom det som man fick med sig från alla grenar som hängde ner i skogen så det kanske var lika bra att jag hade den :) Ponnyn var oförskämt pigg - hon har ju fått vila i två dagar eftersom vi har varit iväg och hämtat hösilage - så jag kände mig tvungen att motionera henne. Red ca 2 h tur med varierande underlag och hon taktade och hade sig :) och var även pigg på slutet så konditionen tar sig! :D

Upp till toppen
Annons: