Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1384 ggr
Reko
7/24/15, 5:36 AM

God morgon 24/7 2015

Klart väder men blåsigt. Det kommer en intressent på treårsvalacken i dag och en i morgon. Lite omständigt men rockaren hemma och valacken på bete närmare en mil bort men det blir en del motion för stoet här hemma också på det viset. I helgen väntar premiering på Uddetorp.

Annons:
garrilina
7/24/15, 7:19 AM
#1

God Morgon! Grått trist och blåsigt men inget regn just nu i alla fall. Hoppas på en ändring snart så vi kan ta resten av vårt hö, fick in en tredjedel de dagar de var fint.  I dag kommer de och låter ett av våra varmblod att få avsluta sina dagar. Tråkigt för oss men skönt för honom. Dotter och måg tar 2 av ponnyerna och åker till Östersund på dubbeltravshelgen. Själv ska jag styra upp här hemma innan jag och sambon åker till Dalarna på söndag för en minisemester. Innan det ska Valkyria och hennes föl åka hem till Hoting då hon är konstaterad dräktig på 30 dagar med Kålmans Polar J:r.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
7/24/15, 8:42 AM
#2

God morgon i landet!

Sen morgon efter gårdagens utsvävningar, vi har festival här i stan, så vi var och såg på Dia Psalma igår kväll, åkte sedan hem men lämnade kvar två  som jag fick hämta vid midnatt. Idag blir det hagjobb, förhoppningsvis hinner vi med litet körning också, och så måste jag in till stan för att fixa rockardhjulen till lilla vagnen så vår inkörningsponny kan få dra den.

Det där med att få in grovfoder verkar ju rätt misslyckat, regn varje dag! och mer är utlovat, suck… Vi får börja med ankor och risodling snart tror jag

trolldalen
7/24/15, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go förmiddag!

Verkar vara lokalt hur mycket regn det har kommit. Äntligen säger jag fick vi regn också!Här har det inte regna något nämnvärt. Har inte klippt gräsmattan på flera veckor och betet växer dåligt, nackdelen med sandmarker. Dock är fördelen större aldrig leriga/blöta hagar. Längtar efter stona som varit borta på sina "dater" jätte länge, men om ingen av dom brunstar om nu i dagarna så är det snart dax att få hämta dom. Resten av tjejerna går på bete, bara kallblodskillarna som är hemma. Man blir lite bekväm med bara två hemma men snart så är gården full med hästar igen 🙂

Ha en skön fredag ute i landet!

Foto: Beata håller koll på ungdomarna och 26 åriga skäcken Tino

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

garrilina
7/24/15, 2:59 PM
#4

# 4 Då kommer Ise och Alba förhoppningsvis inte hem med regnet som vi har hela tiden. 

# 3 Men ankor och risodling är inte lika roligt ;) har provat ankor och det blir så lortigt efter dem :)

Lena90
7/24/15, 8:40 PM
#5

God kväll på er :) Har varit på skolan idag och en liten runda på stan i Kristianstad. När jag kommer hem kör jag direkt för att kolla till hästarna på betet och finner de på rymmen i trädgården vid huset där hagen ligger. Vilken tur att tyskarna som äger huset inte är här just nu 🤪 Boven kunde jag gissa vem det var, min två månader gamla fjording föl Lycka. Inte första gången hon spränger stänget. Mitt el aggregat krånglar och strömmen försvinner. Så det var bara att börja fånga tre hästar och ett föl, helt fel klädd. Fick ringa efter hjälp 😓 Till slut fick vi in dem och nu har jag förstärkt stänget ordentligt och hoppas den lilla slutar med dumheterna. Resten av kvällen blev lite lugnare och imorgon lovar dom jätte mycket regn. Då ska vi till Öland och hälsa på min älskade pojk Trymod 😃

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: