Annons:
Etikettrussporträtt
Läst 2091 ggr
[RC1393]
2015-06-06 20:41

Östlundas Benni Bus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej! 

Tänkte presentera mitt russ, Östlundas Benni Bus "Billie", en valack född -07 i den lite ovanligare färgen gulbrun. 

Jag har haft honom några veckor nu eftersom han inte passade in på ridskolan i deras körverksamhet så han fick hastigt och lustigt komma till mig, eftersom jag blev blixtförälskad när jag såg honom första gången (gulbrun är nämligen min älsklingsfärg!). Nu ska han tränas att vara ute själv lite grann och så ska vi jobba lite på uppfostran, och självklart få tag på en ponnyrockard så han får börja jobba lite mer än vad han gör på våra promenader.  Bästa vännen kallas Sparven, ett connemarasto på 6 år (Sparven är skimmeln, det bruna stoet heter Cemaala och är surtanten i hagen). Trots att Billie är äldre än Sparven så är det han som är yngst i sinnet, han gör skäl för sitt namn!

Annons:
ryttarn
2015-06-08 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kul att Benny har hamnat hos dig. Jag hjälpte Camilla som ägde han tidigare med visning förra året. Benny är verkligen en genomtrevlig ponny. Bilden är från visningen i Bollnäs förra året.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[RC1393]
2015-06-08 15:30
#2

#1 Åh vad kul! Han är verkligen himla trevlig, mycket personlig och följer gärna med en runt i hagen, vilket även Sparven gör så jag har två svansar numera.

Upp till toppen
Annons: