Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 863 ggr
StuteriSolo
2015-04-09 09:02

God morgon 150409

God morgon i landet!

I dag är det bara halv storm, igår blåste det rejält, det gick knappt att gå i blåsten ens, så våra planer på en ridhusfärd skrinlades snabbt, känns inte bra att dra iväg med hästsläp när det stormar om man inte absolut måste.

Alla träd ser dock ut att stå kvar här, och växthuset klarade sig, lilla förrådet fick ena dörren sönderblåst, plastrutan på traktorn flög all världens väg och diverse plåtar flaxade runt på gården, dock utan att hamna i någon hästhage(phu!) Plåtarna hör hemma på vedhögar, virkeshögar m.m och har suttit bra fast hela vintern, men inte igår tydligen. (en del har legat i flera år…)

Idag tänkte vi göra ett nytt försök med att åka till ridhuset och jobba med några av hästarna, få se om det går att ta sig ut med lilla inkörningsponnyn eller om det blåser för mycket. Nu vet jag i allafall vad jag ska göra, frukost!

Annons:
sandra75
2015-04-09 09:41
#1

Lugnare här på västkusten, strålande sol och ljumet! Vår! :D såg att påskliljorna har verkligen fått fart i rabatterna. Igår tog jag det lungt - så lungt det går när man lever med andra - satt i godan ro och solade på altanen och surfade på paddan när sambon kom och frågade hur jag ville ha det med mina odlingslådor - jag hade tänkt att ta pallkragarna men då tyckte han det var onödigt och ville bygga lådor istället. Så fick hjälpa till att lägga ut markduk och stenplattor så som jag ville ha det :p nu är det bara att ta tag och gräva i gödselstacken och fylla lådorna.

russet gick lektion med småtjejerna igår, tror det gick bra. Ikväll kanske det får bli konditionsträning på travbanan igen.

Upp till toppen
Annons: