Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 691 ggr
Reko
3/23/15, 6:36 AM

God morgon 23 mars 2015

Så går vi in i sista veckan innan Grevagården, lite som nedräkningen inför julafton. Da'n före da'n före…Vädret bjuder inte på något inbjudande, blåst och nederbörd. Kändes som trindsnö eller möjligen hagel. Snöglopp är väl det sämsta vädret som finns?

Annons:
StuteriSolo
3/23/15, 7:52 AM
#1

God morgon i landet!

Mulet och rätt varmt ute, idag har vi hovslagarbesök på schemat, förutom ridlekis på eftermiddagen. Om vi har tur hinner vi ut med några andra hästar också. Helgen har gått i vilans tecken, gårdagen tillbringades mest på rygg, och idag känner jag mig litet piggare igen.

sandra75
3/23/15, 10:40 AM
#2

Godmorgon, det var vitt ute imorse och det snöade :p jaja det lär ju inte ligga länge.

Igår var det premiär för Pay & ride med russet!  - får döpa om henne till guldrusset för hon skötte sig exemplariskt, inga problem att lasta - lyckades även få henne att inte "skita" ner hela rumpan när hon åkte transporten - *pust*. och vi genomförde LB:1 med hela 61,96% :D - en åtta för sista ökade traven och däremellan en hel del 6or och 7 or - två 4 fyror eftersom vi hade lite dåligt energi efter mellantraven och vi var inte helt överrens om att vi skulle fatta galopp och vilken galopp. Fick bla kommentarer som "villig", "fin form" :D - ja och såklart en hel del att jobba på som ex, snea halter, ryttaren som inte kommer ner i sadeln och galopp som behöver förbättras - fick lite travinslag då och då :p Mer energi i skritten…

Vi var båda lite matta efter framridningen och inser att vi båda måste jobba mer på vår kondition ;)

En fin vit/lila rosett fick vi med oss hem! :D

silarp
3/23/15, 10:54 AM
#3

#0… vet du möjligen om jag läst rätt… stämmer 13 som start för exteriören på fredag?.. tänkte försöka åka dit o titta….iaf en stund mellan sysslorna…

Reko
3/24/15, 6:45 AM
#4

#3 Jo, du har sett rätt! 13.00 börjar exteriörbedömningen av treåriga russ.

Upp till toppen
Annons: