Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 715 ggr
trolldalen
3/18/15, 7:22 AM

God Morgon 2015-03-18

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade med tuppen idag redan kl fem. Efter en kall natt verkar det åter bli en fin dag. Igår var jag på en intressant häst/sadel dag i Härnösand. Började på morgonen på ridskolan som håller på att bygga nytt bla ett ridhus med måtten 70*60. Alla hästar går på lösdrift sedan ett åt tillbaks. Blir en super fin anläggning när allt blir klart. Dom har ett antal russ i verksamheten, träffade nyköpta Cellys Vildros F-09  E: Gumino. Vilken snygg ponny! vart nog lite småkär! Efter sadelprovningar på ridskolan vart det ett privatstall med 16 hästar, sist på tur stod russet Bellis Ess  F-95  E; Julle. Nu pensionär från ridskolan men med nya ägare. Log flera gånger för mig själv Bellis är fux och dottern var rödhårig, båda gick ton i ton, så söta tillsammans! Nu blir det till att gå ut i verkstan och börja med sadelomstoppningarna.

Ha en skön onsdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Annons:
sandra75
3/18/15, 9:33 AM
#1

Godmorgon, har varit varmt väder - över +10 idag lite mulet. Fick spraya russet igår med flugmedel i förebyggande syfte ifall myggen vaknar till, såg att hon stod och slog lite irriterat med svansen. Kan tänka mig att hon är lite känsligare nu när hon är rakad.

Tränade lite dressyr igår igen, bättre galoppvolter och fina halter. tänk vad snabba de är att lära sig. Fick ju reda att de fått återbud Pay & riden den 22:a mars så nu blir det pay & ride två helger i rad :) Tänkte att det kan vara bra träning och bra för då kansk man kan fixa till det man får sämre poäng på förra gången.

StuteriSolo
3/18/15, 9:43 AM
#2

Godmorgon i landet! Mulet från morgonen, men nu börjar det spricka upp igen!  Ridlekis på förmiddagen och ikväll idag, så strax ska jag ut och ta in en av shettisarna. Vi jobbar på med inkörningsponnyn, som egentligen skulle behöva ett par månader innan han är klar, men men

Nej, bäst sätta fart!!

Upp till toppen
Annons: