Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 817 ggr
sandra75
3/9/15, 10:04 AM

Godmorgon 20150309

Eller god förmiddag

Igår klippte jag till :)

Ponnyn fick ta av sig vinterjackan.

Jag sparade huvudet, benen och ett "schabrak" under sadeln. Tur att man har en snäll ponny- tyckte bara det var lite jobbigt när jag klippte precis bakom öronen och ruskade lite på huvudet i protest. Sen fick hon på sig ett regntäcke för det duggade och skulle bli kallare - runt nollan - under natten. Det ska vara soligt på dagen och kallare på nätterna nu i veckan så hon får nog ha på sig ett tunt fodrat på nätterna och vara naken på dagarna.  Det märks att hon påverkats av att jag klippt henne - hon har inte börjat fälla än - annars har hon börjat redan i februari.  Ville klippa henne nu innan hon börjar sätta sommarpäls för att slippa de enorma mängden hår som har en förmåg att följa med överallt.

Sen slängde jag hårhögen på gödselstacken och både den stora hästen och ponnyn drakblåste och tyckte det såg mycket otäckt ut. :D de trodde nog det var delarna av en häst ;)

Början av klippningen - det blev en liten "hårhög"

Annons:
StuteriSolo
3/9/15, 11:14 AM
#1

God förmiddag i landet!

Här i norrbotten är det halv storm ute, inga ponnyer som blåst omkring än i alla fall 😃

Under förra veckan hade vi sportlovsaktiviteter här på gården, full fart hela veckan, så i helgen har vi vilat i form, utom igår då vi var ute och red med lilla kusinen. Vår runda som är ungefär nio km blev igår 22 km lång enligt runkeeper som jag brukar sätta på när vi far iväg, kul att se tid och distanser och vart vi varit om vi skuttar ut i skogen(men just nu är det för mycket snö för att avvika från plogade vägar) den hade dragit intressanta streck över kartan, så vi hade både varit i sjön och på andra sidan 373:an, kmtiden var dock 2.46 på rundan :D Försat gången det händer, jag hoppas det är sista också.

Idag blir det ridlekis på eftermiddagen, annars blir det nog inte så mycket hästande i storm och halka. Alla våra har börjat fälla, så det måste vara vår iaf

Upp till toppen
Annons: