Annons:
Etikettallmänt
Läst 1930 ggr
isla
2015-01-30 17:57

Unghingstutbildningsprojektet

För er som ska visa hingst på premiering i vår finns det möjlighet att ansluta sig till det så kallade unghingstutbildningsprojektet, ett projekt gällande körutbildning av hingstar av raserna ardenner, gotlandsruss och nordsvensk brukshäst. Sista anmälningsdag är 1 februari. För mer information om projektet och hur man anmäler sig, gå in på http://gotlandsruss.se/Unghingstprojektet.html

Annons:
Reko
2015-01-31 10:51
#1

Jag gjorde två körprov i höstas och i går kom besked att pengar är på väg. Välkommet bidrag!

silarp
2015-12-17 08:35
#2

Kan man anmäla hingstar till detta projekt? När är sista anmälan? Vad gäller? Vem kontaktar man som vet mer?

Reko
2015-12-17 09:01
#3

Ja, du kan anmäla hingstar till projektet. Sista anmälan beror på vilken del av projektet du tänker anmäla till. Mer om projektet hittar du på gotlandsruss.se. Liselotte Erixon är den du kontaktar om du vill veta mer.

silarp
2015-12-17 16:04
#4

aha! ok, visste inte att det fanns olika delar,,, den/de jag tänkt anmäla är bara ett halvår än, så det är inför nästa år jag tänker mej starta, när dom är 1,5 på hösten, tror man skulle tömköra och så..,, trodde man var tvungen att anmäla när dom var små för att få vara "med".. ! Tur man är ute i god tid då kanske!

Reko
2015-12-17 17:39
#5

#4 Du anmäler för varje moment du vill delta i. Hoppa på och av utbildningen gör du när du vill.

silarp
2015-12-18 07:55
#6

jaha!!! ok, jättebra! Tack!

Annons:
Christensson
2015-12-21 08:51
#7

Jag körde också två i höstas och vad jag vet var det helt ok G -- men inte har jag sett några pengar på väg inte. Hade varit bra om det fungerade - för annars är det ju ingen ide att anmäla till vårens körprov på avelsvärderingen - eller hur? Körde vi inte samma helg?

Reko
2015-12-21 14:36
#8

#7 Det där skrev jag för närmare ett år sedan. Pengarna för höstens körning har jag inte sett till än. Däremot tycker jag det är lönt att anmäla till vårens körprov. Pengarna kommer när de kommer men viktigast är den reklam som körningen gör när jag ska sälja. Det finns papper på att de går att köra och det har gjorts offentligt där många har sett körprovet.

Christensson
2016-01-05 09:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jo men visst - det kom pengar -- vad glad man blir när saker o ting fungerar helt som det ska…..
Nu blir Nartin anmäld till Grevagården, hovslagaren kommer i veckan för de hårda vägarna sliter tufft på hovarna  -- snäll och trevlig att köra är han. Hoppas att väglaget är ok på lördag också så vi kan komma iväg på Västruss inkörningsträff och miljöträna lite……

Bilden är från i höstas när Nartin testade Åby-ovalen för första gången

Reko
2016-01-05 14:57
#10

I dag fick jag också besked om att pengar betalats ut för höstens körning vid rådgivande unghingstbedömning. På fredag kommer hovslagaren och slår på skor. Brodd är ett måste för att kunna köra treåringarna obehindrat.

Christensson
2016-01-06 21:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

och jag har anmält - och som vanligt blir det inte bra - ska det stå 1b,7 eller 1,7 ?? Vad är skillnaden?
Nartin ska göra unghingstprojekt uppkörningen, och vad jag förstår är en exteriörvisning obligatorisk då. Varför står det att man måste anmäla om man ska köra något annat än släpa? Släpan drog han ju i höstas. När jag var o tittade i fjol körde alla med rockard??? (I alla fall 3-åringarna) Var skriver man att man tar med rockard? Är det ok att dra en släpa istället?

Reko
2016-01-07 02:16
#12

Det är ok att dra släpa. Det gjorde Zargasso i fjol och kom med i Ridsport på bild, tack vare det. Jag tänkte använda släpa i år också för att visa på russets brukbarhet och lite till skillnad mot andra treåringar som gör bruksprov. B i din anmälan står för bruksprov som också kan räknas som prov i unghingstprojektet. Det är en liten skillnad däremellan.

Upp till toppen
Annons: