Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 871 ggr
Reko
2015-01-11 10:10

God morgon 11 januari 2015

Idag åter ett tunt snötäcke. Igår hade vi alla årstider. Det började med barmark. Sedan kom snön som övergick i regn. På eftermiddagen klarnade det upp och det hela avslutades med rejäl blåst. Tacka vet jag snö som gör att kälkens medar går lätt. Undrar hur länge det varar den här gången?

Annons:
StuteriSolo
2015-01-11 15:26
#1

God eftermiddag i landet!

Efter en hektisk lördag med snöskottning överallt så fick vi göra om rubbet idag på förmiddagen, det var dock litet lättare med 20 cm fluffsnö istället för 30 cm blötsnö som frusit ihop. Transporten bortparkerad och idag även avsopad och skottat framför vagnarna så vi slipper ägna oss åt alltför mycket muskelövningar för att kunna köra.  Sara red två av russen igår, medan jag flängde runt och gjorde femtioelva ärenden(och glömde ändå att köpa ny saltsten till lösdriften!!) Idag är vi förslappade och vill inte ut för det blåser 8-10 m/s och är nu 18 minus så hästarna får vila i form. De ska få en ny bal, halmen är slut så de har slukat balen fort. Så jag får se om jag tar mig iväg för att hämta halm imorgon, mer än 20 minus är utlovat och blåst, det är vi inte vana vid häruppe, det brukar vara vindstilla när det är kallt!

Upp till toppen
Annons: