Annons:
Etikettallmänt
Läst 513 ggr
sandra75
2014-12-15 11:01

Godmorgon 21041215

Det var fullt upp i helgen då systern och hennes två döttrar kom och hälsade på, det blev med andra ord ponnyridning både fredag & lördag. Hennes äldsta dotter- 7 år älskar att rida och har börjat på ridskola, travar jättebra och fick prova på lite galopp. Första galoppen fick mitt russ lite sprutt där bak och for iväg lite för fort men sen gick det lugnare. jätteduktiga. Lillasystern fick skritta och trava medans jag ledde och sen blev tillochmed min dotter (11år) lite sugen på att rida, och hon skrittade och travade på egen hand - såg mycket trevligt ut, synd bara att hon inte är intresserad i vanliga fall :p

Igår red jag ut barbacka på russet, jag insåg att det är väldigt jobbigt att försöka stanna i galoppen när hon blev lite för pigg. När man drar i tygeln så glider man oundvikligen framåt och det finns liksom inget som stoppar! magen är rundare än bogarna/halsen. men efter lite förhållningar så lugnade hon ner sig och fick en riktigt trevlig galopp.

Står i valet och kvalet om jag ska raka henne igen, hon blir ganska svettig och den rakningen som jag gjorde i början av okt har nästan växt ut igen. Funderar på att bara raka på halsen/bogarna. Vill spara lite på magen eftersom hon går på lösdrift och just nu är det fortfarande bara lerigt och blött.

Annons:
Upp till toppen
Annons: