Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 595 ggr
Reko
11/7/14, 7:15 AM

God morgon 7 november

Fortfarande lika kyligt som i går men inga snöflingor som faller. Nu är det den "härliga" årstiden när det är svart och blött. När kommer vintern med tjäle som gör det torrt och snö som lyser upp? Annars går tankarna till Lojsta. I morgon blir det fölavskiljning. Några som ska åka?

Annons:
Mysan_
11/7/14, 7:25 AM
#1

God morgon! Här snöar det just nu :)

StuteriSolo
11/7/14, 7:29 AM
#2

God morgon i landet!

Här har vi runt tio minus, och mer snö står på önskelistan. En ekak förkylning har bosatt sig i min hal, så det blir att ta det kugnt idag. Kommer en chipmärkare mitt på dagen så fölen blir märkta annars inget speciellt på schemat.

Egedal
11/7/14, 8:36 AM
#3

God morgen. Her der ca. 8 grader plus og det ser ud til solskin. I aften er der  ikke hest på skemaet, men i stedet skal jeg springe Runway Run, 7,5 km rundt på start banerne i Roskilde Lufthavn - det bliver kul. God dag til jer alle.

sandra75
11/7/14, 10:14 AM
#4

Godmorgon - äntligen fredag! :D Igår var russet och jag på uteritt, vi fick ha ganska högt tempo för att hänga med stora hästen, dvs mycket galopp. Det snöade igår morse när jag öppnade dörren - till min förvåning - det kändes inte så kallt, men inget bestående och inne i stan så regnade det. Idag var det vanligt gråmulet väder.

Igår kom bonden och lämnade två höbalar (stora) han skulle egentligen bytt ut halmbalen som inte var så fräsch men hade tagit fel uppe på det mörka loftet - spelade ingen större roll då höt började ta slut. Det är både fördel och nackdel med att ha löpande leverans på hö. När höt börjar ta slut är det viss fördröjning innan bonden har tid så det gäller att vara ute i god tid. - och så känns det alltid som man besvärar honom :p

Upp till toppen
Annons: