Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 691 ggr
karisma
11/5/14, 6:18 AM

God morgon 2014-11-05

Morgon på er

Rått och fuktigt ute +6 och kolsvart vill inte gå ut vill vara kvar inne i värmen . Idag blir det att köra hem foder och se om hagar lite samt njuta lite av djuren

ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
Emmelie93
11/5/14, 8:21 AM
#1

God morgon! Idag är det 9 grader och duggregn, skitväder! Just nu är vi på väg till veterinären för återbesök. Och i eftermiddag så hoppas jag att orken finns där för lite tömkörning av unghingstarnarna. Humöret är inte på topp pga mycket motgångar, bla ett sto som har kastat & sjukdom. Men jag får hoppas att detta vänder, lite glädje hade inte varit fel! :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

sandra75
11/5/14, 8:27 AM
#2

God morgon, uppehåll i morse men det ska tydligen komma in regn till kvällen :p

Russdamen hade rullat sig i paddocken och var både blöt och grusig igår så istället för att rida blev det tömkörning. hon var duktig. Har visat sig ha lättare för samling och försöker hellre komma undan jobb som tex galoppfattningar genom att trampa på stället så vi har tänkt mycket på framåtbjudningen i tömkörningen. Körde med skritt/trav/galopp fattningar och avsaktningar. Väldig duktig och lyhörd även om hon inte riktigt orkar bära sig i avsaktningen från galopp till trav - utan faller lite framåt.

StuteriSolo
11/5/14, 6:28 PM
#3

God kväll i landet!

Idag har vi släpat hem alla hästar från sommarhagen och hoppas på att det fortsätter hålla sig fruset så de slipper vada i smet i vinterhagen. Ikväll är det -10 så jag tycker det kan fortsätta så nu. Beställer gärna litet mer snö också, den gamla är nästan helt borta. Uppfinner en hömojäng till storbalen, få se hur den blir när den är klar 😃 Den är på upptining inne i butiken, gick inte att borra hål genom massiv is visade det sig.

Upp till toppen
Annons: