Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 604 ggr
StuteriSolo
2014-10-20 10:01

Godmorogn 14-10-20

God morgon i landet!

Snön fortsätter att falla här, dock något lägre takt än i går, vi fick väl ca 25 cm under dagen, det har sjunkit ihop lite då det var runt noll under natten. Får se om jag klarar av att skotta gården, igår var det så slirigt att jag åkte på tvären med traktorn när jag skulle köra en bal till hemmahästarna…. 

Konsulterat min hovslagare, då jag har två hästar med sommarskor, av någon anledning har hon blivit nerringd på morgonen…. 

Gårdagens söndagstur blev litet ovanlig, Freja skulle ju vila efter lördagens klubbtävlingar, så Sara red Debbie, och jag fick ta Flisan som inte hade sommarskor, lilla kusinen red QP som alltid.  Så nu har jag ridit stor häst för första gången på säkert 20 år 😃 Vi red dock bara i skritt, eftersom det inte var väglag för högre hastigheter.

Annons:
MagganS-B
2014-10-20 10:29
#1

God förmiddag!

Regn, regn och regn! Grannen kör svämgödsel 10 meter från mitt köksfönster, rätt vind är det också! Man kan ifrågasätta om det tillhör god ton, står i Jordbruksverkets bestämmelser att hänsyn skall tas till nära boende…..

Hästarna står inne eftersom deras hage liknar en sjö, får se om det sjunker under dagen!

isla
2014-10-20 12:47
#2

God eftermiddag/lunch. 10 plusgrader idag. Började dagen med alla måsten, ska träffa mamma senare i eftermiddag och i övrigt är det tentaplugg som gäller. Salstentamen på onsdag och hemtentamen på söndag, så bara att djupdyka i böckerna och proppa huvudet fullt med fakta. Trevlig dag allihop!

sandra75
2014-10-21 10:04
#3

:o snö!! ojoj, här regnar det, lerigt som sjutton och runt 15 plus på dagarna - ca 10 på nätterna.

Jag hade tänkt att löshoppa hästarna igår men fastnade med staketfix. Underbart med egen gård eller hur? ;) eftersom Russet insett att så länge det inte är ström så behöver man inte respektera staketet utan det går bra att bara springa rakt igenom - och gräset var grönare på andra sidan. Jag hade stängslat in en mindre del av hagen i anslutning till lösdriftshall och höhäck tidigare i veckan och sett till att strömmen funkade där. Men nu börjar det bli väldigt lerigt och upptrampat och hästarna såg ganksa missnöjda ut med livet. så det blev till att se till att strömmen verkligen gick fram i hela staketet i den lite större skogshagen/vinterhagen. 

Sandpapprat alla grindhantag & fästen + bytt ut de som var för dåliga. Bytt ut untött tråd, satt dit riktiga trådlås i skarvarna. Bytt ut dåliga isolatorer. Trimmat bort gräs & buskar under staketet. *pust* ja det var en helkvällsgöra. Såg även tecken på att en älg slitit ner en del av staketet så det blev till att lappa, hoppas de är försiktigare och tar ett större kliv över när elen är på :p

Tillslut fick jag fick testat några gånger av misstag att det verkligen gjorde det oxå *aj*. Fick även ner några jordspett oxå men lyckades inte få tillräckligt med jordning enligt "testena" man kan göra. Så får se imorgon om man kan fixa till det bättre.  Hästarna var iallafall glada och gav sig ut i skogshagen och lämnade maten i höhäcken så snart det var öppet till andra hagen. och russet stog kvar innanför staketet imorse :)

Gör om gör rätt!

Upp till toppen
Annons: