Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 570 ggr
StuteriSolo
10/19/14, 10:51 AM

God förmiddag 14-10-19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag i landet! Här snöar det för fullt, vi har väl fått ca 10 cm snö nu, och det fortsätter glatt att komma ner. -8 när vi klev upp så jag hoppas de där ryktena om regn gäller en annan del av världen. Frejahästen gick sina två klubblopp igår, första loppet ägnades mest åt att vifta med benen uppochner, i andra loppet började hon trva istället, få gick det mycket bättre. Lilla hästen behöver helt enkelt mer övning känns det som 😃

Ridlekis efter lunch, och förmodligen en söndagstur med lilla kusinen också.

Annons:
Annette
10/19/14, 1:47 PM
#1

Oj! Vad bor du? I Skövde har vi +14 grader.

StuteriSolo
10/19/14, 7:07 PM
#2

Utanför Piteå :D

Lena90
10/19/14, 8:21 PM
#3

God kväll. Har regnat hela dagen så planerna med hästarna flöt bort :P När vi satt och åt frukost hörde vi ett himla liv utanför och kollar ut. Då har en jakt hund sprungit in i hagen till hästarna glad i hågen över vilka fina "älgar" den hade hittat. Springer runt dem och skäller vilket Semlan och min fjording Locka tycker var skojigt i början men sedan börjar Locka tröttna av att på jagad av hund så hon börjar jaga den istället. Gråhunden ger sig inte utan springer runt benen på henne och hon riktar några riktiga sparkar som nästan träffar den. Mitt i allt springer vi, jag med grimman i hand och försöker fånga Locka, sambon försöker chasa iväg hunden men får istället fånga den och ta ut den ur hagen. Som tur är står numret till ägaren på halsbandet så vi kunde ringa honom så han kom och hämtade gråhunden :P
Har vaktat en av mina kycklingar på 4,5 vecka som blev dålig igår kväll. Hade fått misstänkt koccidios som är en typ av inre parasit. Den dog sedan på eftermiddagen strax efter jag hade ringt efter hjälp att ta bort den. Man blir så fäst vid de små liven så det var lite sorgligt.

Carpe diem!

isla
10/19/14, 9:18 PM
#4

God kväll! #0 Usch och fy med snö. Inte min favorit. Mannen berättade häromdagen att det snöade hemma i Norge, men här i Uppsala är det fortsatt "varmt". Tur det, gillar inte snö. Sitter och väntar på bussen hem efter att ha varit hos min guddotter och firat hennes tvåårsdag. Sov fyra timmar i natt och har efter det varit full rulle hela dagen, så är lite mör. Hem och sova och ny dag i morgon. Just nu önskar jag mig dock sovmorgon men det kan jag nog glömma. ;)

Upp till toppen
Annons: