Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 787 ggr
Reko
10/18/14, 7:00 AM

God morgon 18 oktober 2014

Uppe med tuppen! I dag blir det utflykt med hästarna. Flera gästhästar kommer för att delta. Korvgrillning och gemyt med andra russägare.

Annons:
StuteriSolo
10/18/14, 8:59 AM
#1

Godmorgon i landet!

Blå himmel, solsken och åtta minus kan man ju leva med 😉

Vi ska iväg med vår Frejahäst på klubbtävling i Boden, visserligen är proppen inte alls i hennes fart, men det är bra övning ändå!

#0 det låter himla kul det där!! Synd du bor så avsides :D

Eldar för fullt då det bara var sexton grader inne, hundfilten i köket ligger i maskinen och badar och hunden mår fortfarande inte bra, men hon ville ha lite mat igår kväll iaf. 

Annars är det nog utfodring av hästar på schemat idag, hästarna i sjöhagen behöver ny bal, och jag får se om de andra också behöver.

MagganS-B
10/18/14, 9:29 AM
#2

God Förmiddag!

Trodde ett tag i gårkväll att det skulle bli frost, men vi klarade oss! Just nu är det +7-8 grader. Mulet men blir nog inget regn.

Hästarna utsläppta och strax skall jag gå ut och mocka. I em. blir det promenadträning för smådamerna!

Ha en bra lördag!

isla
10/18/14, 9:55 AM
#3

God för förmiddag. Börjat dagen med hushållssysslor och trädgårdsarbete. Tränat lite med hundarna och är strax på språng ut till stallet. Får besök ikväll och har lunchgäster i morgon och ska på middag på kvällen så blir en hektisk helg. Trevlig helg till er alla!

Lena90
10/18/14, 10:29 AM
#4

God förmiddag. Mulet idag men det verkar vara lite mer uppehåll från igår (regnade i princip hela dagen…). Djuren avklarade på morgonen.  I eftermiddag bär det iväg och fira min syster som har fyllt 20 :) Får se vad som hinns med hästarna. Är jakt idag med så ut i skogen vill jag nog inte och paddocken ligger 1 km bort. Hm kanske får de vila i form idag och köra imorgon istället :P
Ha en bra lördag russfolk :)

Carpe diem!

trolldalen
10/18/14, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go förmiddag!

Vaknade tidigt till en kylig morgon -8. Men nu är solen på topp! Igår fick jag två bodar (3*5 meter) levererade. Ena blir hö förråd och den andra är isolerad och ska vara stallgång som komplement till ute boxarna.Blir bra att ha i vinter när hovslagaren kommer. Så dagen plan är att fixa galler för fönstren och bygga upp en ramp framför dörren. Sedan ska russen tränas att vara där inne.

Ha en skön lördag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Lena90
10/18/14, 10:41 AM
#6

#5 Fina :) En sådan stallgångsbod hade jag med velat ha som bara har vindskydd ;)

Carpe diem!

Annons:
trolldalen
10/18/14, 5:30 PM
#7

#6 Tack! Har saknat någonstans att ställa hästarna sedan i vintras, ska bli toppen här allt är klart. Glad i hågen for jag till stan för att köpa galler,men dom hade invertering på byggfirman…typiskt! Hänger på låset på måndag morgon istället

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

trolldalen
10/18/14, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Fick inte med bilden, så här ser det ut invändigt. Alla mått enligt jordbruksverket regler.

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Reko
10/18/14, 6:50 PM
#9

Rosalinda och Primros för vagnen. Tyson skulle det ridna russet heta men jag har inte kollat i blå basen om det kan stämma.

Reko
10/18/14, 6:51 PM
#10
Upp till toppen
Annons: