Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 729 ggr
StuteriSolo
2014-10-17 07:50

God morgon 14-10-17

God morgon i landet!

Kallt och klart här, det var nästan sju minus inatt när jag plötsligt fick åka ut och skjutsa dotterns pojkvän som ska ut och resa och råkade missa vägen här på vår infart… Så dagens projekt blir att få upp den bilen ur diket, och att skura övervåningen då hunden har spytt i hela hallen uppe, bläää

Vi hade väl en plan på att ta oss ut med några hästar också, nu har vi fyra med "vinterdäck" på 😃

Annons:
Lena90
2014-10-17 09:34
#1

God morgon i landet.
Här i söder är det regnigt, grått och ruggigt. Japp hösten har kommit på riktigt 😛 Ska ner till skolan på eftermiddagen så idag blir det inget hästande. Har börjat stödfodra så smått nu med. Trymod blev kastrerad i tisdags och såret verkar okej, de rör på sig mycket han och hans kompis :)
Ha en bra fredag :)

Carpe diem!

Emmelie93
2014-10-17 10:37
#2

God förmiddag! Här nere i Skåneland regnar det, vilket det har gjort i flera dagar… Och blåser gör det också idag! :( Börjar verkligen bli trött på detta skitväder! Men allt kan ju inte stanna upp för det! ;) Så idag ska jag träna 2 st. Och en ska skrittas efter en behandling, som ska på återbesök på tisdag. Så i eftermidda så blir det att sitta framför brasan och värma sig! ;) Ha en så fin fredag som det går! :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

isla
2014-10-17 14:28
#3

God eftermiddag. Helt okej väder här idag. Sol emellanåt men lite kallt. Har varit och ultraljudat två av våra tikar och bägge är dräktiga så ikväll firar vi. :) Nu hem, äta lite och sen ut till stallet. Ha en trevlig fredagskväll alla!

Reko
2014-10-17 20:25
#4

#1 Vad fick han för kritik på rådgivande unghingstbedömningen.

Lena90
2014-10-17 22:39
#5

#4 Han fick bra kritik enligt mig, lite minus på bred hals och tåtrång fram, så här stod det i papprena:  "välutv, av större modell. vack, ngt grovt ansatt huv. ngt bred hals, välmark bog, gott djup. rastyp kors. välm, ledgång. ngt tåtrång fram, energ skritt, God mek. i trav." helhet stod det maskulin och harmonisk.
Han var duktig Trymod men hormonerna kom fram och det var en del i luften ;)

Jag hade gärna velat ha honom som hingst och provat på grevagården. Men jag kan inte ha honom hemma som hingst. Och jag var tvungen att inse att alla mina andra mål och drömmar med honom hade varit svårare att uppnå om jag inte kan ha honom hemma, hantera honom, utbilda honom. Det går inte heller att komma med en hingst till Grevagården som man inte kan till hundra procent träna till uppgiften. Jag tycker så mycket om honom och vet vilken underbar ponny han är under hormonerna. Och jag ville helt enkelt inte vara utan honom mer. Så jag valde att kastrera och kommer äntligen kunna ha min prins hemma hos mig med mina andra ston 🙂

Carpe diem!

Lena90
2014-10-17 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min prins från rådgivningen i Vinslöv :) ❤️

Carpe diem!

Annons:
Emmelie93
2014-10-17 22:55
#7

Såg honom i Vinslöv, riktigt fin kille! :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Lena90
2014-10-18 10:13
#8

Tack :D Var det du som hade den söte lille gulsvartskäcken?

Carpe diem!

Emmelie93
2014-10-18 13:27
#9

Ja det är jag! :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Upp till toppen
Annons: