Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 568 ggr
StuteriSolo
10/14/14, 10:35 AM

God förmiddag 14-10-14

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag i landet!

Idag har vi sol och ett par minusgrader, mycket trevligare än gårdagens nästan-noll-med-regn.

Då Sara är på praktik även idag lär det väl inte bli något hästande idag, imorgon kommer hovslagaren och fixar fötterna på två av russen. Verkar ju lämpligt med tanke på hur väderprognosen ser ut, kallgrader dygnet runt. Nu blir det intressant att se hur Myslis ben mår, så länge det har varit som vanligt har hon inte varit halt! Litet vedsågande och så måste jag nog flytta in marsvinen nu, så var dagen fulltecknad. handla behöver jag också, och så skicka iväg litet beställningar.

Annons:
sandra75
10/15/14, 3:22 PM
#1

Härligt med lite kallare väder, bättre det än när det är 5-10grader blött och lerigt. Jag längtar till kylan kommer :)

Igår slängde jag in russet i transporten och åkte till kliniken - lyxigt att ha 15-20min dit. lastningen gick som vanligt utan problem, bara rätt på. Men hon såg nog att jag var lite stressad för när jag gick in i hagen med bestämda steg vände hon och sprang åt andra hållet. typiskt! fast som tur var går de inte i så stor hage för russet har insett att är det dåligt med el - som det var i stora hagen - så går det att springa rätt genom tråden till det grönare gräset på andra sidan så jag har hittat henne utanför ett par gånger för mycket. Nu går de i en liten hage med bra el ;) Synden straffar sig. Så russet fick springa lite innan hon behagade sig att stanna och bli infångad. hon visade iallafall att hon är väldigt duktig på att hoppa diken.

Nu ska jag bara hitta passet bland alla flyttlådorna och jag håller tummarna för att min påminnelse i kalendern var rätt. :o

Ikväll går russet lektion med en nybörjare. tur att det inte är jag som håller den för det regnar och ska regna ännu mer :p

Upp till toppen
Annons: