Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1129 ggr
StuteriSolo
10/3/14, 11:20 AM

God förmiddag 14-10-03

God förmiddag i landet!

Godmorgontråden har varit borta så länge att man glömmer bort den, men nu kom jag ihåg det! Strålande solsken från en klarblå himmel, håller på att fundera och packa grejer till morgondagens visit på shetlandsutsällningen i Sikeå där jag ska stå och sälja litet grejer. Igår kväll blev jag dessutom farmor för tredje gången, en liten tösabit såg dagens ljus 😃

Hästarna halvvilar i form, det hinns inte med så mycket under veckorna. Har satt ut säsongens första bal i lösdriften där jag har mina två ston med föl, de övriga klarar sig på betet ännu(det har inte frusit bort än, helt fantastiskt!!)

Annons:
VeronicaP
10/3/14, 12:56 PM
#1

God middag här var jätte fint vädr i morse men nu har de kommit in en massa moln. *0 grattis till barnbarnet

sandra75
10/3/14, 1:11 PM
#2

Godmiddag, visst är det härligt med vädret att man fortfarande kan ha dem ute fortfaranade och det finns bete för de lättfödda.

Fast imorse tyckte mitt russ annat. Jag tittade ut genom fönstret på morgonen och båda stod i hagen. När jag tittade ut 10min senare så tyckte russet att hon väntat tillräckligt länge på frukost - de får lite extra i hagen morgon/kväll nu när de går i skogshagen. Hon stod utanför hagen och åt i godan ro på gräset utanför :p Tur att hon inte är svår att fånga även om hon helst ville gå åt ett annat håll när hon såg att det kom en något sur matte ;) In i hagen igen och denna gång slog jag på strömmen. 🐖Kollade tråden och det såg mest ut som hon av misstag antagligen sträckt sig lite för långt ut mellan trådarna och troligen "ramlat" ut ur hagen ;)

Jag ska flytta in höhäcken till skogshagen och fylla den med halm/hö så de har lite att äta på och inte lockas så mycket av gräset utanför :)

Upp till toppen
Annons: