Annons:
Etikettridsport
Läst 1405 ggr
Linnea
2014-09-26 14:16

Inriding

Skulle ni kunna tänka er att lämna era russ på inriding och vad skulle ni isåfall vara villiga att betala för det?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
silarp
2014-09-26 16:11
#1

eftersom jag KAN rida in själv, så typ jättebilligt…. annars kan man ju göra det själv… den enda andledningen jag skulle kunna tänka mig det, är om jag själv inte vågar av ngn andledning, eller om jag är för stor o tung… och om det då inte går att köra den….

TYVÄRR verkar det ju inte heller betala sej om man ska sälja sedan så…
På andra raser kan det ju skilja mycket i pris på inriden o oinriden…. men inom russen tycker jag i det stora hela att priserna är sååå dåliga…

Linnea
2014-09-26 17:41
#2

#1 Jo tyvärr är ju inte priserna på russ så höga.. Hur ser du på tillridning då? Liten, vuxen ryttare?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Fiffilura
2014-09-26 19:21
#3

Jag skulle inte betala för det då jag har duktiga döttrar. Funderat däremot på att kanske erbjuda våra tjänster. Finns det öh något intresse…

silarp
2014-09-26 19:35
#4

…. ja, det vore ju kanon… men om man VILL kan man ju lämna ut den på "foder" eller "utlåning" eller "uthyrning" en kortare period istället då ju….
jag skulle aldrig vilja ha ut någon av mina på foder, men om man verkligen ville ha en ponny väl tillriden eller tävlad osv.. så KAN man ju göra det, och då kostar det ju  inget alls…

Bitter bister värdelös sanning… även om jag själv avskyr det…
Gillar inte heller det där "slängandet" med hästar… skicka än hit o än dit… men för en kortare period som en engångsföreteelse , till någon man kände till som bodde nära så man kunde kolla kanske…

Tusen
2014-09-27 00:22
#5

Vi rider in våra egna och hjälper andra med både inridning och inkörning.

Annars ett litet tips.
Vill man ha hjälp kan man alltid gå till närmsta ridskola och titta efter lämplig ryttare. Vi har gjort så ibland och hittat duktiga ryttare som dessutom tävlar våra i hoppning och dressyr. Det brukar vara uppskattat både av barnen och av oss. Då har man hästarna kvar på hemmaplan och har dessutom full kontroll på hur de tränas och sköts. Toppen! Det stora problemet är att hitta duktiga barn vars föräldrar vill skjutsa ut dem till oss.

GranoStall
2014-09-27 09:02
#6

Ja, självklart om det är en duktig ryttare och om jag saknar lämplig ryttare i stallet. Men skulle nog lägga mina pengar på att betala en liten vuxen ryttare och tillridning istället och göra själva hängandet och grunden hemma. Vi tar emot hästar för inkörning och ibland även inridning/tillridning då vi har lämpliga ryttare i stallet, då tar vi 5000:- inkl moms per månad så det skulle jag kunna betala för inridning/tillridning också. Just nu betalar vi 300:- per gång för att en vuxen ryttare som tävlar upp till Msv dressyr ska utbilda våran hingst. Eftersom han utvecklas enormt varje gång tycker jag givetvis att det är värt det. //Cecilia

Annons:
murkla
2014-09-27 11:38
#7

Som jag inte kan rida russ, Skulle jag lämna så de blev inriden. De är de ju värt

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

trolldalen
2014-09-27 13:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Mina båda treåringar,ett russ och en kallblodstravare kommer i höst utbildas av en vuxen ryttare. Har  turen att ha en utbildad beridare som arbetskamrat! Nu i höst byter vi tjänster, lagningar,sadelomstoppning mm mot att hon börjar med första grunden på unghästarna. Till våren betalar jag vad det kostar. 

Foto Alba ,3 år

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

silarp
2014-09-27 13:57
#9

smidigt om man kan byta! har jag också gjort i vissa lägen! Jag gjorde en inkörning, och sen får min dotter rida på sin ponny på deras ridbana, och så rider hennes barn kanske lite på mina russ… o "rider till "dom lite…
jag har tidigare bara "suttit in" … eller "ridit in" mina russ, fridha som nu är 5, är bara 120, så henne rider jag inte alls… det har min dotter gjort, och NU när hon är 5, kommer jag på-på ridbanan, när dottern galopperar en av dom första gångerna själv på henne (8 år och knappt 20 kg tung…) att hon är ju inte INRIDEN juh…! Det har lixom bara "blivit så" att hon helt plötsligt är en barnhäst…
Hon bör ridas till lite, och det ska vi ta tag i , i höst /vinter lite…
Den andra är 3,5 nu… henne rider jag själv in, det är den första jag känner att jag faktiskt kan rida lite… hon är maxad i höjd, och jag väger 52-54 kg…
Kanske försöker rida "till henne" själv….

lil-sis
2014-09-29 16:47
#10

Ja.

Jag lämnade iväg russet på inkörning för ett gäng tusenlappar per månad. Nu är hon hos fodervärd som är lite nog att rida, så hon kommer ridas lite parallellt med körningen.

Min större ponny är iväg på inridning nu. Normalt skulle jag rida in själv men jag är för tung i dagsläget och tyckte inte hon skulle behöva vänta till nästa år.

Upp till toppen
Annons: