Annons:
Etikettkör-travsport
Läst 1225 ggr
Fiffilura
2014-08-17 21:14

SM-guld!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättestort grattis till Anita Eckebring och hennes medhjälpare Gunilla Eckebring som idag vann SM-guld i brukskörning, ponny på gotlandsrusset Skinnarbo Balder. Jag tror hon vann ganska överlägset.  Kanske berättar hon själv och lägger upp nån bild?

Dessutom vann hon även guld med en nordsvensk i brukskörning.

(Jag måste ju lägga till att Balder är min uppfödning och jag är stolt som en hel tuppflock).

GRATTIS!!!!

Här kommer en bild från förra helgen då de var visade lite brukskörning på Allroundchampionatet på Sunbyholm.

Annons:
Tusen
2014-08-17 21:27
[Croneld]
2014-08-17 21:31
#2

Stort GRATTIS!

Lena90
2014-08-18 20:35
#3

Wow mega grattis :D Vilken prestation! Tycker jag iallafall som också gillar brukskörning och vet hur svårt det kan vara :)

Carpe diem!

Stallmima
2014-08-18 22:25
#4

Duktigt russin 😃  det är ju en kalasras

VeronicaP
2014-08-19 08:05
#5

Stort grattis :))

StuteriSolo
2014-08-21 08:27
#6

Ja, Anita är bara bäst!

Annons:
brukskorningskusk
2014-08-30 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej! Tack alla Ni! Det är jag som kör Balder. Och haft han hos oss i snart 2 år. Målet har varit SM brukskörning hela tiden, alltså en efterträdare till Lojstas Pawik som jag tidigare körde och bla tog 8 SM Guld. Startade SM redan förra året och gjorde en redan då en fin runda men räckte inte så långt i det hårda startfältet. Vi var till Sundbyholm   (se bilden ovan) och visade "något istället för" ;)  brukskörning med häst och vagn.  Det gick inte alls bra. En häst som inte var med på noterna alls. Men syftet med vår resa där var "social träning" och det fick vi massor av. En mycket trött mentalt Balder som lastades i transporten hem. Hem och ladda till veckan efter med finträning behandling pyssel massage… Kom ner på SM:et i god tid på veckan. En spänd frustrerad Balder. Vänta är hans svåra grej. Lättare körning promenader  töm körning  och massage (det gäller att hålla russ på gott humör ;) ) stod på schemat. Tävlingsdagen kommer och Balder startar som första ponny. Gör en mycket fin och mjuk runda, lyssnar och väntar på mina komandon. Sakta och försiktigt backar han in vagnen där den ska in… Lite spänd var han ju med den lilla erfarenheten han har av tävlingslivet. La ribban högt med endast 17 straff ;)  Och det visade sig att räcka ända fram till Guld. 2:an hade 89 straff 3:an 105 straff.

TACK Fiffilura som låtit mig få ta hand om din guldklimp! /Anita

Upp till toppen
Annons: