Annons:
Etikettallmänt
Läst 809 ggr
Millaaann
2014-03-20 22:05

Låt ponnytravet leva vidare!

Jag, Camilla Nilsson - Borg har tillsammans med Sandra Jonsson startat en namninsamling för ponnytravet. Var med och påverka ponnytravets framtid! http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8682

Annons:
Tessan08
2014-03-20 23:06
#1

Toppen, mkt bra initiativ, skriver på mer än gärna!!

ryttarn
2014-03-21 06:48
#2

Jag håller iof med om farhågorna. Samtidigt kan vi konstatera att Hagmyren fått grymt mycket anmälningar. Finns iof lite olika anledningar till det… Men innan jag skriver på denna typ av upprop vill jag nog åtminstone se resultatet från några heldagar. I nuläget kommer ändå ingen på ST/SPTF att lysna utan enbart peka på hagmyren. Så taimingen med detta uprop känns fel, även om mina hästar troligen inte kan starta i en anständig propp under dessa tre månader som hittills kommit ut så vill jag avvakta….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
2014-03-21 07:25
#3

Möjligheten att starta i två lopp per tävlingsdag har minskat markant. Även om vi själva sällan gör det så är det många inom ponnytravet som gör det och tycker att det är en förutsättning för att starta lite längre hemifrån.

Oavsett vad som händer kan man alltid skriva på något man vill kämpa för. Uppropets tajming är rätt ointressant då en namninsamling sällan blir full över en natt.

VeronicaP
2014-03-21 11:27
#4

Ska erkänna att jag inte tänker skriva på ännu innan jag vet hur de kommer att bli , svårt att ta ställning innan tävlingssäsongen kommit igång.

Ännu så länge tycker inte jag att startlistorna har sett värre ut än vanligt.

Jag kommer ihåg när de var delat auto och volt rekord och då fanns det hästar som det skillde över 20 sek i volt och auto och de vann enkelt hela tiden i voltloppen och behövde aldrig sänka sig…

[tralala Livi]
2014-03-22 07:55
#5

#2 det kanske är mycket anmälda; inte för att det är rättvist eller funkar, utan för att vi aktiva vill kunna tävla med våra ponnysar! Penningpropparna är otydliga pch orättvisa, att en 10-15 sekunder snabbare häst står framför en långsammare är inte rättvist. Det blir inte spännande då. Det enda spännande är att se hur långt före den kommer komma i mål. Rekordhandikapp är bra för där spelar det ingen roll hur mycket pengar du har, man startar mot nästan lika snabba hästar. Är du snabbare ja, då får man vettigt med tilägg. DET är rättvisa. Inte det vi har nu. Ska bli intressant att se hur det går på Hagmyren idag! Lycka till alla som ska dit!

savrarpstuteri
2014-03-23 23:01
#6

Jag tänker inte skriva på. Håller med föregående "talare", låt det gå en tid och utvärdera sen.

Kunniga menar på att detta är ponnytravets räddning o framtid🙂!

Hoppas nu många startar sina ponnyer, får roligt, visar bra presstationer.
Lycka Till 🙂!

Annons:
Upp till toppen
Annons: