Annons:
Etikettutställningar
Läst 828 ggr
Linneawestberg1998
1/29/14, 10:37 AM

Uställning

Kanske är någon här som vet om det är värt att ställa ut min 5åriga russvalack Rebb. har funderat på att göra de men vet inte riktigt.

Annons:
silarp
1/29/14, 12:03 PM
#1

Klart du kan testa! Kan väll vara kul att veta hurdan han ser ut, både för dej och uppfödaren, dessutom kul att komma ut och göra något trevligt o titta på fler russ!
Du kan ju välja en utställning som ligger nära så blir det inte så stor apparat heller!

Tusen
1/29/14, 12:52 PM
#2

Ja, varför inte? Det finns många som blir positivt förvånade över de fina utställningspoäng deras russ får. Många russ är otroligt mycket mer rastypiska och snygga än många andra rasers individer.

orangeh
1/29/14, 5:01 PM
#3

Nea det är väll en utställning på Hagmyren i år? Du kan ju ställa ut då om den blir av. :)

Linneawestberg1998
1/29/14, 8:44 PM
#4

vad ska man tänka på när man stället ut?

#3 jo, jag vet… problemet är att jag inte vet hur man visar..

silarp
1/29/14, 9:02 PM
#5

man tränar lite löpning, att springa snabbt och att hästen följer fint vid din sida och inte tränger eller springer bakom/framför eller ifrån, och att du kan ställa upp den, samt skritta med den avslappnat bredvid dej!

Linneawestberg1998
1/29/14, 9:28 PM
#6

#5 tusen tack :)

Annons:
Reko
1/30/14, 8:06 AM
#7

Det tycker jag absolut du ska göra! Det meriterar föräldrarna och talar om hur de förärver sig. Jag vet ett sto som har 15 avkommor men bara tre visade. Med lite fler visade avkommor hade hon kanske kunnat höjas i avelsvärdesbokstav. Nog borde det finnas någon som kan hjälpa dig och lära dig att visa en häst? Jag ska sse om jag kan hitta någon bra instruktion på nätet.

Reko
1/30/14, 8:23 AM
#8

Läs här under rubriken "Visa hästen korrekt": http://www.svehast.se/allman-info-om-sommarpremiering Det gäller även på utställning.

Margita
1/30/14, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och så är det skoj också, precis lagom för en annan som inga tävlingsnerver har👋 

Min valack med rumpan i bild, tror han fick 40 p då.

Upp till toppen
Annons: