Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1107 ggr
Reko
1/22/14, 9:12 AM

God morgon 22/1 2014

God morgon ute i landet! Jag har precis lastat en valack för vidare transport norrut och han landar hos sin nya ägare någon gång i morgon em/kväll. Med på resan har han två balar hö och det blir nog med det nordligaste den odlaren har skickat hö, tänker jag.

Annons:
silarp
1/22/14, 10:33 AM
#1

morron!
Har precis släppt ner alla 4 russ tillsammans med vår nya arabmärr på vallen…. "ny"kastrerade vildhallon ä supercool o snäll, och inget krångel alls, fast dom bara träffats några timmar förut…!
SKÖNT! om någon vecka är det 3 månader sedan vi kastrerade honom…!

Isande kyla o blåst… längtar till VÅREN…

StuteriSolo
1/22/14, 2:05 PM
#2

God eftermiddag i landet!

Här är det strålande vackert med solen och all gnistrande snö, -26 när jag släppte ut de hästar som står inne men nu är det varmare än -20.

Har varit iväg till hembygdsföreningen där det görs en sammanställning av vad kvinnor gjorde förr på en liten gård, mycket är det!

Nu ska jag gå ut och skotta litet djupfrysta hästpluttar(jag trodde ju att vi skulle få snö som vanligt, men vi har kanske 20 cm, så jag kan inte släppa ut stoet med föl i lösdriften, för det är ingen el i nedersta bandet som brukar försvinna efter första snön ungefär, så här års brukar bara översta bandet synas över snön)

Blir inget hästande idag heller, kallt, kallt, kallt desto mer eldande…

trolldalen
1/22/14, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God Eftermiddag!

Har precis avslutat utprovning av grimmor till sto flocken. Vilken skillnad det är på en grimma stl ponny, allt från pytteliten till jättestor. Men nu har dom passande grimmor förutom Jess som trilskar och tänker inte samarbeta. Gör ett nytt försök lite senare.

Livet går vidare här på gården, ibland är det lite lättare och andra gånger är det riktigt tungt. Är verkligen glad att jag har mina fina ston kvar. Jemma och Tara är nog dom bästa tröstarna i hela världen, blir man inte glad av dom så är det konstigt.

Ha en fortsatt bra onsdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Gnistra
1/22/14, 2:21 PM
#4

Go middag!

Har varit i ridhuset med Qrumelutta och OkiDoki, skönt att få vara under tak i dag, vi har lite snöfall och ca 5 minus- lite blåsigt, fint men kallt!

#3. Tänker på dig, förstår att du har det tufft just nu. Kram!

Upp till toppen
Annons: