Annons:
Etikettköpes
Läst 2058 ggr
Jennipher2000
1/14/14, 8:46 PM

Gotlandsruss sökes.

Hej!

Jag heter Jennipher och är 13 år. Jag har ridit och kört större delen av mitt liv. Jag har haft 2 egna shettisar som jag sedan sålde. Min första ponnyn var en shettis som jag hjälpte till att rida in. Men vi sålde honom då han var dum och hade mycket olater. Min senaste häst är en shettis vid namn Huldrans Joey. Han utbildade jag själv från grunden i både körning och ridning. Han såldes nu till en barnfamilj som ska tävla honom. Nu söker jag en ny utmaning. Kraven jag har på hästen är:

*Mellan 125 cm i mankhöjd och uppåt.

*Mellan 4-8 år.

*Ska vara en utmaning men inte ha några olater.

*Vara i en av dom angränsande till södermanland.

*Ska var hanterad och snäll i all hantering

*Får vara påbörjad inridning/inkörning.

*Först på foder för ev senare köp.

Har du hästen för mig?

Kommentera eller pma mig.

Mvh Jennipher

Annons:
Jennipher2000
1/15/14, 9:48 AM
#1

Öppen för alla olika sorters hästar.

Teja-Bea
1/16/14, 8:50 AM
#2

Vad är ditt mål med hästen?

Vill du komma ut och tävla? Vilka dicipliner? Avelsintresserad? Utställning?

Hur stor är du? Har du några bilder?

Vad har dina föräldrar för erfarenheter av häst?

Hur/vart skulle hästen bo och vad skulle den få för sällskap?

Nyfiken! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Jennipher2000
1/18/14, 10:26 PM
#3

Hej!

Mitt mål med hästen är att ha en sammarbetsvillig och trevlig indevid som både ska gå att köra och rida.

Har inga tävlingsplaner förren jag ser vad hästen passar/funkar bäst i för gren. Jag är mest för hoppning men man får ju anpassa sig efter hästen. Jag vill hämst gärna ställa ut också.

Jag är 160 cm lång och väger 45 kg. Jag hade en islänning på 130 ganska smäcker som jag red. Bilder längst ner. Har nog även på min senaste a ponny.

Min mamma är ganska hästkunnig. Hon är absolut inte rädd att rycka in om det skulle uppstå problem eller liknande.

Hästen kommer att bo i ett mysigt stall med en STOOOR rymlig box. Det finns massa hagar och 3 hästar som sällskap. Upp till 5 timmar motion, kel och gos om dagen kan jag erbjuda. 

=)

Teja-Bea
1/19/14, 9:13 AM
#4

Tack för dina svar! =) Du är bara 13år, vem har du som mentor/vägledare? Vart finns stallet? Vem äger det? Du skriver att du är mest intresserad av hoppning, då kanske inte en A-B- ponny skulle passa? Du får ju inte rida själv mer än denna säsong…. =\

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Upp till toppen
Annons: