Annons:
Etikettallmänt
Läst 2609 ggr
alpros
9/24/13, 10:18 AM

Slakteri som tar emot häst.

Som många här kanske känner till har många slakterier slutat att ta emot hästar efter den s.k hästköttskandalen. Jag undrar nu om någon här känner till något slakteri i landet som tar emot hästar?

Annons:
MagganS-B
9/24/13, 11:36 AM
#1

Gotlands Slagteri (jo, stavas så!)……ca. 14 dagars väntetid!

savrarpstuteri
9/24/13, 1:03 PM
#2

Ello-Livs i Lammhult.

Kan starkt rekommenderas. Kort väntetid, förboka, kom dit med hästen och lasta ur. Slakteriet ligger vid skogen så man kan lugnt gå där med hästen tills veterinär kommer ut och besiktigar den. Sen kommer en ur slaktpersonalen och hämtar din kära vän och leder den in i "stallet". Den leds utmed en gång som följer väggen in i slakthallen där avlivningen sker omedelbart. Efter några minuter kommer personalen ut med grimman.

Jag har varit där flera ggr både med egna, andras och som sällskap till vänner som behövt denna tjänst och har bara gott att säga. Lugnt, trevligt bemötande och hästarna följer med sin "baneman" och får ett bra slut på itt liv.

[tikkidews]
9/24/13, 1:48 PM
#3

Närkes Slakteri i Gällersta tar emot häst. Bra bemötande och rutiner.

alpros
9/24/13, 1:58 PM
#4

Tack för era svar. Det uppskattas verkligen. #2 Vet du att slakteriet i Lammhult har tagit emot hästar under den sista tiden?

savrarpstuteri
9/24/13, 4:50 PM
#5

#4 Japp. De la ner den slakten ett tag efter "hästköttsskandalen" men är igång igen. En kompis till mej har ponny bokad nästa fredag.

alpros
9/25/13, 2:38 PM
#6

# 5 Okej, då vet jag. Tack!

Annons:
Upp till toppen
Annons: