Annons:
Etikettallmänt
Läst 1543 ggr
Katti
8/31/13, 1:33 PM

Sommaren med Wilma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tråden http://gotlandsruss.ifokus.se/discussions/4f6c529dd3b4fd429300108b-diplomsto-saljes

fick mig att på allvar längta efter russ igen! Wilmas mormor var mamma till det russ jag hade för drygt 30 år sedan! Tänk om jag hade haft möjligheten att köpa henne till mig och min dotter Anni, som är 12 år och precis lagom stor för en egen häst (med hjälp av mamma!). Tyvärr har vi dock inte ekonomin, så det får förbli en dröm. Eller? Jag skrev i ett meddelande till Wilmas matte, att får vi låna Wilma över sommaren så rider vi in henne! Der resulterade i en resa till Halmstad och Wilma var precis så fin och trevlig som vi hade förväntat oss!!!

En dag i juni var hon äntligen här! Efter att ha bekantat oss i några dagar satte vi igång att jobba. Inget var några större problem! Hänga på henne kunde man redan från början, och när Anni för första gången satt på henne tyckte hon inte att det var det minsta konstigt! Det tog ett tag innan vi fick tag i en passande sadel, så i början ledde jag Wilma med Anni på barbacka och väldigt snart kunde hon gå utan att jag ledde. Hon följde mig som en hund!

Efter det har Anni travat, galopperat och till och med hoppat små hinder med Wilma! I torsdags kom hennes stora prov då hon fick åka transport till ridskolan och vara med på Annis lektion. Hon skötte sig perfekt, från lastningen till allt på lektionen (om man bortser från att hon tyckte att det var onödigt att galoppera mer än några steg när det fanns så mycket spännande att titta på!). Framdelsvändning hade vi inte gjort hemma, men hon började förstå efter ett par försök och vi fick beröm av ridläraren "Det är en smart häst du sitter på Anni! Hon lär sig fort!". Det var till och med så att ridläraren blev lite sugen på att köpa Wilma när vi sa att hon nog är till salu!

Vilken dröm det är med en lättlastad häst! Min Vinni var fullständigt livrädd för transporter och gick inte närmare dem än 5 meter…

Nu börjar det bli höst och dags för Wilma att åka hem igen. Vi har haft en underbar sommar tillsammans! Och jag kan lova att det inte bara är Wilma som har lärt sig saker under den här tiden!!! 

Tack Veronica för att du trodde på oss och lät oss låna denna fantastiska lilla häst ❤️🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Katti
8/31/13, 6:59 PM
#1

Ett par bilder till!

img-0117.jpg
img-0115.jpg

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

VeronicaP
8/31/13, 8:07 PM
#2

Tack själva Ingela och Anni , Wilma har ju älskat er det syns på alla fina bilder som ni har lagt ut på FB och jag tycker verkligen det är synd att ni inte kan behålla henne :(

Denna kommentar har tagits bort.
VeronicaP
9/3/13, 12:32 PM
#4

Lägger in video på Anni och Wilma när de hoppar . De har varit så duktiga i sommar och jag hoppas de är helt okey för dig Ingela ?

Tryck på HD när ni tittar på filmen så blir det mycket bättre kvalitet :D

om detta funkar

Katti
9/3/13, 2:45 PM
#5

Javisst, det är okej! Visst har det hänt mycket, speciellt med tanke på att Wilma första gången vi skulle leda henne över ett par bommar slog i fötterna i varenda bom 🎧. Det var så jag undrade om det var avsiktligt! Men hon lär sig snabbt! Eller som Annis ridlärare sa "Anni, du sitter på en smart häst!".

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: