Annons:
Etikettfärger
Läst 1977 ggr
Hanna-D
7/31/13, 11:36 PM

Travaren Tuffing

Bläddrade i tidningen Hästliv i Uppland där det står att travaren Tuffing är fux och redaktionen sedan gått in och skrivit "fast egentligen är han isabell". Är han det? Han har täcken på två av bilderna men jag tycker det ser ut som en ljus fux med ljus man och svans. Frågar enbart för att jag är nyfiken :-)

Annons:
PernillaJ
8/1/13, 12:04 AM
#1

Ja, jag såg också det. Nej, Tuffing är (ljus)fux med ljus man och svans. Hans pappa Tyson II 536 är fux, och hans mamma Sundbys Tuva 3847 är ljusbrun. Inget gulanlag hos någon av föräldrarna alltså. Redaktionen eller skribenten behöver läsa på om färggenetik…

http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=139931

Hanna-D
8/1/13, 12:09 AM
#2

Jag är dålig på russtammar men visste att pappan var fux i alla fall. Tack för svaret!

Tusen
8/1/13, 8:18 AM
#3

Jag har meddelat reaktionen till tidningen detta och fick följande svar:

Hej Ann

Jag vet att det blev tokigt med namnet på Tuffings pappa och på färgen. Det kommer ut en rättelse i nästa nr.

Det är klart att det är viktigt att det blir rätt men i bland blir det fel och det är mänskligt och inget som inte går att rätta till.

_Mvh
MariAnne Widner

Redaktör 
Hästliv i Uppland
070-4033650
redaktionen@hastliviuppland.se_

Personligen tycker jag det är lite underligt att man skyller på att man gjort ett litet misstag då man t.o.m. gör en "red.anm." Då har man nog "tänkt efter" redan innan. (Men tänkt fel)🤐

Upp till toppen
Annons: