Annons:
Etikettallmänt
Läst 1846 ggr
StuteriQveiar
2013-07-08 06:39

God morgon!

Idag känns det som om det blir en mkt bra dag! Efter ett par års inaktivitet på min "rätta" sida pga att jag glömde lösenordet, ändrat min mejladress, vilket gjorde att jag inte längre kunde komma åt mitt konto :-( Tack vare iFokus administratörer lyckades jag efter nästan 1,5 år åter komma åt mitt konto! Kan dagen börja mer rätt? Lyckliga jag! :-D Kram!

Annons:
MagganS-B
2013-07-08 07:16
#1

God Morgon!

Och välkommen tillbaka Anna "Qveiar"!

Här är strålande väder i dag igen, fast det blåser lite. I går fick vi in över 900 balar hö, så nu klarar vi oss ett tag. Blir ju inte så många russ kvar hoppas jag.

Intet är som väntans tider: Här har man haft russ sen 1961 men inte 17 kan jag se när märrarna skall föla när dom går ute på betet, alla tre har magar, alla tre har mjölk i juvret, men det kommer inga föl! Eller är det jag som inte kan tåla mig, vi betäckte ju lite sent!

Ha en underbar dag alla!

Reko
2013-07-08 07:22
#2

God morgon!

I förra veckan skoddes hingsten inför några långturer i juli och augusti. Härligt att kunna köra lite längre igen! Jag har lånat en vagn som ska användas för körbarhetsintyg i slutet av månaden. Den såg lite sjaskig ut men med luft i däcken så rullade den så fint. Bäst av allt den här morgonen, hingsthållaren har meddelat att fölstoet är konstaterat dräktig. Nu blir det att hämta henne och börja förbereda inför KBI!

garrilina
2013-07-08 07:54
#3

God Morgon! #0 Välkommen igen.

+14 grader är det ute nu vädret bytte skepnad i natt då det kom en regnskur närmare 30 i går på em så nu tyckte jag det var kallt.  Vi ska försöka få in vårt hö denna vecka prognosen lovar lite regn tisdag natt - onsdag sen fint igen hoppas det håller. Slutet av den vecka som varit hade varit bättre men med en sambo jobbande i Norge så går det inte att styra helt som man vill.

I går kom Nordman tillbaka hit efter att varit upp till ägaren för betäckning, i dag blir det Garrilina med föl som han ska få gå med. Hans träning för att komma ut på travovalen fortsätter också.

Ha en bra dag!

[Croneld]
2013-07-08 08:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God morgon!
Idag blåser det friska vindar och hästarna kan få lite paus från sommarplågan bromsar och mygg.
#1 Jag går också och väntar och väntar, men inget händer.
Castello 628 sköter sig utmärkt, i hagen går nu fyra betäckningsston inklusive mina egna två. Det är en härlig färgskala, men en brun, en fux, en skäck, en tigrerad och så svarte hingsten.
Här kommer en "färgbild" på stoet Bloka Tigra 5189, där man ser alla "prickarna".

Upp till toppen
Annons: