Annons:
Etikettköpes
Läst 1489 ggr
Linden95
6/26/13, 9:31 PM

Finns det en pojke för oss? :)

Hej!

Jag letar efter en sällskap och träningskompis till min ponny, i första hand att låna på långtid.
Jag letar efter någon som är snäll att hantera på marken och som kan hanteras av barn i åldern 8-13, men som samtidigt tycker att det är roligt att få vara med.

Vad vi kan erbjuda är en stor box, flera alternativ på hagar; både sand, gräs och skogs, och fantiastiska rid/körvägar i skogen.
Enda kraven vi har är att hästen ska kunna lämans själv i hage/stall om det skulle vara nödvändigt.

Hör gärna av dig med frågor till oss om det är något ni undrar.

Hälsning
// Ida
 

Mejl: k_lind@hotmail.se

Främst i Södra Sverige då det är lättast för oss att ta oss!

Annons:
ryttarn
6/27/13, 12:30 PM
#1

Skulle hästen användas till annat än "träningskompis"? Vad för typ av utbildning skall hästen ha? (inkörd, inriden osv) Vilka dicipliner tävlar ni i?

Denna information kan ju vara bra att veta om man överhuvudtaget är intreserad av att låna ut någon av sina hästar……..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Linden95
6/28/13, 2:22 PM
#2

Vi har inget krav på att hästen ska vara inriden/inkörd - även om det är ett plus.

Vi letar efter en kompis som kan hålla honom sällskap i hagen, i stallet, under resor och om vi ska ut och köra i skogen då min ponny tycker att det är lite halvkul att träna själv. Ponnyn vi söker är inte en tävlingshäst, men givetvis om vi hittar något som den tycker är roligt och att träningen är tillräcklig kommer vi att försöka hitta någon tävling.

Vi har hållt på/håller på med allt från ridningens dicipliner, agility, körning, trav och distans. Även monté och galopp.

Upp till toppen
Annons: