Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1632 ggr
noraahlin
6/20/13, 7:48 PM

Kajcella 3238

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag undrar om det är någon här dom vet något om mitt russto kajcella 3238 hon är född 1989 och är e. Ripadals jecell och u. Kajsa (minns inte stamboks nummer just nu) vad jag vet är hon född på fastlandet och har gått som ridskoleponny ett tag och har haft 9 föl. Hade varit roligt att veta om någon har stött på min gamla dam tidigare! :)

Annons:
savrarpstuteri
6/22/13, 11:14 PM
#2

Hej !
Visst har jag det, snälla, fina Kajcella 🙂!

Jag köpte Kajcella som treåring från fam.Andersen i Tollarp, där hon var född och uppvuxen. Tidigare hade jag köpt hennes mamma Kajsa (en riktig änglaponny) därifrån och då Kajcella "bara" gick därnere och då de gärna ville bli av med henne så köpte jag henne. Redan på hemväg sålde jag henne igen 🤪till min granne som också var mitt resesällskap denna gång. Kajcella blev mycket omtyckt där och gav dem flera fina föl (alla gjorda hos de hingstar jag ägt/hade på station).
Hon blev både inriden/körd där och var en riktig kalasponny.

Då jag förr hade ganska omfattande lektions/lägerverksamhet här hyrde jag henne flera gånger vid tex läger osv. Barnen älskade henne och hon var alltid superbussig och ställde upp utan att någon gång va tjurig .

Hoppas du också är nöjd med henne 🙂?

noraahlin
6/23/13, 10:44 AM
#3

Åh vad roligt att höra! Ja kajcella är underbar, världens snällaste ponny. Jag kunde inte ha haft en bättre förstaponny :) Har du några bilder på kajcella från när du hade henne eller när hon stod vid din granne? Hade varit jättekul att se :)

savrarpstuteri
6/23/13, 7:08 PM
#4

Skall kolla =)!

noraahlin
6/24/13, 6:25 PM
#5

Hade vart jättesnällt :)

Upp till toppen
Annons: