Annons:
Etikettköpes
Läst 1358 ggr
Pocka
2013-05-12 14:00

Söker russ!

Har du ett russ som skulle passa till ponnytrav?

Jag söker nu efter ett russ som jag kan få ha på foder först för senare köp och ska kunna användas till ponnytrav. Ett krav jag har är att den redan ska vara inkörd! Om den är startad eller ej spelar ingen roll huvudsaken är att den ska tycka det är kul att springa :)

Finns mycket att berätta om mig själv men det sparar jag till er som har ett russ som kan tänkas passa mig :) Så skicka gärna ett PM och berätta om ditt russ så svarar jag med mer info om mig! :)

Annons:
Plupp73
2013-05-12 15:46
#1

Hej!

Beroende på var du bor så har vi ett sto f09 som är inkörd att låna ut, inte till salu på något sätt. E Tomtebos Enoc u Pollan e Kurir G. Hon är helsyster till Joas Pontus och en överlag väldigt trevlig ponny, lätthanterad, lyhörd och mycket social. Eftersom vi inte alls är intresserade av ponnytrav själva så vet jag inte om hon passar till det, har fått 8 på trav. Är pigg och energisk men ganska grundlugn mentalt. Mycket självständig - lätt att rida och köra ut ensam. Lätt att lämna ensam i hage.

Vi kör henne en del, och hon är nu riden i alla gångarter. Mest vuxenhanterad, och bara riden+körd av vuxen. 126 -127 cm hög. 41p premierad. 

Anledningen till att vi kan tänka oss utlån av henne är enbart för specifik användning + att min dotter som rider är 8 år och fortfarande passar perfekt till sin lilla B-ponny, och hon är ännu för ung att rida ungponny på 4 år, trots att hon numera är rätt erfaren som ryttare. Jag är ju vuxen, och rider mest vårt övervuxna russto för tillfället. Tänker mig senare Pollandra till min dotter, men hon har många år kvar på sin lille valack.

Och jag är lite nyiken på vad Pollandra hade kunnat prestera på trav…

Mvh Annika

ryttarn
2013-05-13 17:07
#2

MEd rätt refferenser skulle du kunna få låna Björksta Isilmë då jag inte riktigt hinner med han. Kanonfin ponny med mycket skalle. Lätt o trevlig att köra och 99,99999% trafiksäker……

Läs lite mer här.

http://isil.se/Scripts/Mall.php?ID=4

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Upp till toppen
Annons: