Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1242 ggr
garrilina
4/4/13, 7:07 AM

God morgon 13-04-04

God morgon! Uppe med tuppen fast jag är ledig denna vecka och kvällarna blir senare innan jag går och lägger mig = mindre med sömn🤔 Kommer antagligen vara tröttare på jobbet nästa vecka istället för utvilad.

Det kom en liten kyckling i äggkläckaren i natt, hoppas de andra hittar ut också. Har inte kläckt ägg på många år nu och det är riktigt roligt igen.

Stallpyssel, bullbak hos pappa är vad som står på agendan i dag.

Ha en bra dag!

Annons:
StuteriSolo
4/4/13, 7:51 AM
#1

Godmorgon i landet!

Strålande solsken även idag, toppenhärligt!!!

Idag kommer det två ryttare till min påskaktivitet, tur det inte var fler då vi inte har så många hästar att använda just nu 😃

Peter lyckades trilla ner från trailern igår få se hur det blir med hans handled som han slog i stegen… Fast den såg bättre ut nu på morgonen än igår kväll iaf. Han var hem en snabb för han ska inte lasta förrän vid ett idag.

Bäst att sätta fart så allt är klart till tio!

karisma
4/4/13, 8:28 AM
#2

Morgon där ute

Strålande sol idag med så det smälter på, fast det är mycket snö kvar att få bort.

Idag ska jag njuta av solen och hålla mig ute så mycket det går och börja kolla om det kommer fram några rader eltrådar

ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
4/4/13, 8:53 AM
#3

Ja håll er ute och fånga lite sol, det mår man gott av!
En del trådar börjar synas här, men stolparna står snett efter vinterns elände. Jag vill också släppa ut kusarna från vinterhagen, så de får lite större ytor att röra sig på. Nu märks det att det spritter i kroppen på dem.
Själv ska jag dricka lite latte och mysa lite.

MagganS-B
4/4/13, 9:55 AM
#4

God Förmiddag!

Har inte haft tid tidigare…..

I dag drillar lärkorna, staren visslar i grannens änge och fyra gäss kom till dammarna i går kväll. Kanske, kanske det är vår, trots att dom hotar med snöblandat regn i natt! Hästarna åker skridskor in i sin hage, men nästan hela hagen är isfri nu, tack och lov. Har varit lite rädd att det skulle hända nåt, men dom är så försiktiga dom gamla tanterna!

Ha en bra dag i solen om ni kan!

trolldalen
4/4/13, 10:54 AM
#5

God Förmiddag!

Vaknade halv sex med migrän, jobbigt! Vila nu på fm så har den släppt, skönt! Kalla nätter och soliga dagar är våran vardag, mkt snö kvar fastän det smälter dagligen. Värst är det i hagen bara is.

Var precis ut i hagen och kände på sparkarna i Beatas mage, nog är det en hopp ponny där i (fölet E.Pelle-Russ). Har funderat på Ise,  hon är enormt tjock och ser dräktig ut så igår kväll kände jag äntligen sparkar hos henne också🙂Dom ska föddas i mitten av maj.

Det som göms i snö kommer också fram nu, all hästskit! Dax att börja kratta ihop å köra bort.

Ha en skön torsdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Upp till toppen
Annons: