Annons:
Etikettsäljes
Läst 1537 ggr
Polenta
2013-02-04 16:06

1 års sto e. Gumino säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bonneville

Fuxsto född 27 maj 2012, runt 21.30 på Elitloppssöndagen. e. Gumino 608 u. Polenta 3702 ue. Redde 327. Ca 104 hög vid 8 månaders ålder.

Bonnie har åkt transport, är regelbundet kollad av hovslagare, lyfter ben, leds i grimskaft, är van att stå fast på gången sedan hon var 1 månad, tyvärr har hon lite problem med att stå i box själv men det tränas för fullt.

Hon står sedan i november på lösdrift i Ullånger (ca 10 mil från Sundsvall) med ett annat jämnårigt sto och för tillfälligt ett dräktigt sto. Bonnies mamma finns på samma gård och finns därmed möjlighet att se henne med. Planen är att Bonnie ska stå kvar på gården iaf fram till sommaren, ev. finns det möjlighet att hon kan stå kvar där längre och även bli inkörd.

Jag ser helst att hon blir utlånad till någon som vill träna och tävla henne i ponnytrav, men hon kan även säljas till förmånen att jag får ta hem henne och ta föl på henne. Olika lösningar är möjliga.

Polenta gick som snabbast 2.09,5 på travet, tyvärr hade hon svårt att slappna av i loppen och galoppen var alltid nära. De två sista säsongerna vi tävlade lossnade det rejält för henne och hon blev en helt annat häst med ett helt annat driv i henne. Det fanns mer fart i henne men jag valde att betäcka henne istället då hon hade gjort sina sista säsonger på bra sätt.

Mormor Ulona 2454 har lämnat ett antal avkommor bl a godkända hingsten Lon 483 och Jonah 3577 som har lämnat tidigare godkände Zeenith 542 (nu valack).

Är du intresserad eller veta mer om Bonnie hör av dig till mig på:
riigolette@hotmail.com eller ring 070 38 31 072

/ Maria

Annons:
Polenta
2013-02-24 12:01
#1

Puttar upp lilltösa som vill hitta ett nytt hem :)

Polenta
2013-04-05 18:44
#2

Bonneville vill nu komma till ett nytt hem där hon kan få bli lite mer aktiverad! Kan säljas eller lånas ut :)

Upp till toppen
Annons: