Annons:
Etikettutställningar
Läst 1394 ggr
ryttarn
1/29/13, 9:28 AM

Mälarruss eller Nord-Russ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag o mina hästar planerar för en flytt till trakterna runt Bollnäs-Söderhamn så funderar jag lite på lokalföreningar. Ur ett aktivitetsperspektiv känns det som att jag flyttar från ett u-land(värmland) till ett annat(helsingland), eller är jag ute o cyklar där? Hur ser det ut med russ aktiviteter i Hälsingland? Sommarpremeringen vet jag om, men för övrigt?

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
Tittut
1/29/13, 9:43 AM
#1

# 0 Tycker det låter spännande. VEt att det var snack för några år sedan att försöka sparka igång russverksamhet just i de trakterna, så du kanske kan vara injektionen som behövs för att det ska komma i rullning!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ryttarn
1/29/13, 11:15 AM
#2

#1 Det låter intresant, kan du inte maila mig lite adresser till folk som kan tänkas vara intreserade. Jag har ju försökt i flera år i Värmland men intresset har varit väldigt sparsamt…….

Sedan gäller det ju att alla parametrar faller på plats. Just nu har jag några jobb på gång men flytten blir ju inte av förrän arbetsfrågan är löst….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
1/29/13, 3:49 PM
#3

Ja det finns några intresserade Flört, vi har anordnat några utställningar men då haft nord eller mälarruss som huvudorganisation sen har vi fixat allt på plats.  Har 2 travbanor i bara vårt landskap 2 till i grannlandskapen. Dock bara en aktiv ponnytravförening i nuläget.

Hälsingland med äCool är inget U-land dessutom ligger vi närma till allt, med E4an rakt igenom.

ryttarn
1/29/13, 5:16 PM
#4

#3 Det låter trevligt, känns skönt om det finns fler aktiva uppfödare som även är intreserade av utställning. Så är tyvärr inte fallet i Värmland. Om det är nord-russ eller mälarruss som är huvudman är ju sak samma. På sikt kanske det kan finnas underlag för en avelsförening i södra norrland…… Men då behövs ju några till.

Nu gäller det bara att hålla tummarna för att allting löser sig så att jag kan flytta upp i någorlunda närtid…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
1/29/13, 5:40 PM
#5

Du är välkommen till Hälsingland när det blir flytt. För en lokalavdelning behövs det vara ett antal som sagt.

Annons:
ryttarn
1/30/13, 11:50 AM
#7

#6 Jag puttade upp den tråden så får vi se hur aktuell den är…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

orangeh
2/3/13, 4:33 PM
#8

Bor i Hälingland jag med, en lokalförening vore något det. Känns som det finns noll med sånt här omkring..

Upp till toppen
Annons: