Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 594 ggr
trolldalen
2013-01-24 08:37

God Morgon 13-01-24

En månad sen jul eller elva till nästa.

Här i mellan norrland tror jag istiden kommit tillbaks…kallt som bara den,

idag -27. Tempen har legat mellan 20-31 grader i två veckor.

Har skaffat mig några hönät som jag hängt upp i skogen mellan träden, riktigt uppskattat av dom som går på lösdriften. Jobbade natt förra veckan och en morgon när det var -31 så hade dom hö kvar i näten, då vet man att det funkar bra. Har beställt fler nät, men leverans problem så dom kommer i februari.

Nu lite mer kaffe sedan sadelomstoppningar resten av dagen.

Ha en bra torsdag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Annons:
StuteriSolo
2013-01-24 09:58
#1

God morgon i landet!

Strålande solsken och -8 ute, för ovanlighetens skull har vi riktigt trevigt januariväder Skrattande

Ska köra med Sara till kotknackaren om en stund, blir nog inget hästande för oss idag heller…

Min plan för dagen var annars att städa åt smådjuren och så fortsätta med den bortglömda inventeringen. Passar samtidigt på att sätta upp saker så gott det går, förr eller senare får jag nog ordning på grejerna…

Gnistra
2013-01-24 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej!

Här är det soligt och ganska kallt! Har fixat stallet, tinat upp vattenkranen och pysslat lite extra med Soja för att hon ej ska känna sig bortglömd, för de dräktiga stona blir ju ej lika proiriterade som de som ska jobba lite.  Själv börjar jag jobba kl 15 och ska ordna lite med ordningen i huset, nu när hästar ,katter, kaninen, sköldpaddan och alla vilda fåglar har fått sitt för stunden.

Ha en fin dag! ( bilden OkiDoki 649 i rimfrosten i går morse!)

Upp till toppen
Annons: