Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 855 ggr
sandra75
2012-12-28 14:01

Isbana

eller rättare sagt god eftermiddag.

På västkusten är det isigt i hagarna nu, fick ta på mig mina broddar när jag skulle leda ut hästarna imorse efter att nästan ha vurpat :o

Såg att mina två hästars lilla hage såg mest ut som en isbana och ärligt talat är jag väldigt glad att jag har mina två broddade hela tiden annars hade de fått stå inne.

Det har ju snöat, regnat & töat och sen frusit på igen. Nästan ingen snö kvar nu bara is. Hemskt underlag i paddocken och även ute på vägarna, det är nästan bara asfaltsvägarna som är ridbara. Det är så man längtar till morgondagens regn och så får man hoppas att all is försvinner. Vill inte ens ta och åka med transporten till ridhuset, är lite mesig med att åka när det är halt :p

Tog en lång promenad med lilla Russet igår, det var inte tanken att det skulle ta så lång tid men hon går lite långsammare än stora hästen som tar samma vända på ca 1h + några minuter och vi var ute i två timmar :o Red lite barbacka och finns det något mysigare än ett lurvigt russ att sitta på? även om det går lite vinglig på vägen hemifrån, mer målinriktat på vägen hem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: