Annons:
Etikettallmänt
Läst 1597 ggr
Cola&Bacardi
2012-12-14 10:59

Snälla svara :)

Hej :) Jag håller på med en undersökning på skolan. Snälla svara, skulle hjälpa mig otroligt mycket!

Skriv i tråden vilket av alternativen som stämmer in bäst :)

/ Linnea

Hur mycket tid spenderar du med ditt/dina djur per dag?

Mindre än 1 timme/dag

1-2 timmar/dag

3-4 timmar/dag

5-6 timmar/dag

7-8 timmar/dag

Mer än 8 timmar/dag

Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?

JA

NEJ

Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m

JA

NEJ

Mvh Linnea 

Annons:
sandra75
2012-12-14 12:51
#1

Hur mycket tid spenderar du med ditt/dina djur per dag?

5-6 timmar/dag - vacklar mellan detta och 7-8h, beror på om det är helg/vardag, om jag rider båda eller bara ena. osv osv :)

Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?

JA

Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m

JA

[Tjiwi]
2012-12-14 14:28
#2

Fråga Nr 1. ca 5-6 såhär års, mer vid varmare årstider

Fråga 2,Ja

Fråga 3, Ja

MagganS-B
2012-12-14 15:09
#3

1. 1-2 timmar eftersom jag har avelsston.

2. Ja

3. Ja

Kajhugo
2012-12-14 20:27
#4

3-4 h per dag, ibland mer ibland mindre beror på hur många jag kör.

Ja

Ja

einarsson
2012-12-14 21:04
#5

Mer än 8h om man räknar alla djur (hästar, hundar, katter, får mm)

Ja

Ja

ILBIN
2012-12-14 21:56
#6

1. 3-4 tim/dag om man sllår ut det på hela året.

2. Ja

3. Ja

Annons:
Miica
2012-12-15 01:55
#7

1. 3-4 tim/dag just nu.. mest för att vi bara arbetar unghingstarna just nu. Och avelsdamerna går o "skrotar".
2. JA
3. JA absolut =)


VeronicaP
2012-12-15 10:55
#8

Det där med timmarna är ju väldigt olika . Nu är vi ju 2 som tar hand om hästarna här

  1. 3-4 timmar om jag slår ut det ibland mer och ibland mindre
  2. Ja
  3. Ja
bell
2012-12-15 16:56
#9

Hur mycket tid spenderar du med ditt/dina djur per dag?

Mindre än 1 timme/dag

1-2 timmar/dag

3-4 timmar/dag Hästarna.

5-6 timmar/dag

7-8 timmar/dag

Mer än 8 timmar/dag Hundarna eftersom jag jobbar hemifrån & de även är med mig ute i stallet.

Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?

JA

NEJ

Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m

JA

NEJ

silarp
2012-12-15 17:34
#10

Hur mycket tid spenderar du med ditt/dina djur per dag?

har 400 kor på dom lägger jag 4-10 timmar per dag beroende på dag/tid/säsong/omständigheter. Har 4 hästar.. UTAN träning får dom 40 min /dag. Har en el max 2 igång på en gång, och då lägger jag kanske 1 timme till per dag, eller fler om det är sommar och långa nätter.

Mindre än 1 timme/dag

1-2 timmar/dag

3-4 timmar/dag

5-6 timmar/dag

7-8 timmar/dag

Mer än 8 timmar/dag

Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?
Eftersom 400 av mina djur är JOBB, så får DOM djuren mig INTE mer stresstålig, utan snarare tvärtom… det är dom vi lever av så att säga… De 4 andra får mig oftast att stressa mindre OM det är gott om tid att göra det man vill.. annars är det ofta dåligt samvete….

JA

NEJ

Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m
NEJ, det ser jag inte alls att själva djuren får mig att få, däremot kan KONTAKT med ANDRA personer GENOM MITT ARBETE/mitt FÖRETAG / Min hobby, ge mig kontakter inom mitt intresseområde, som i sin tur leder till att man kan få ovan nämna egenskaper.

JA

NEJ

Gnistra
2012-12-15 20:24
#11

Hur mycket tid spenderar du med ditt/dina djur per dag?

Mindre än 1 timme/dag

5-6 timmar/dag

Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?

JA

Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m

JA

men nu när dagarna är korta så tycker nog en del vänner att de är bortglömda, då min fritid med hästarna är dyrbar allra helst de ljusa stunderna.

Lena90
2012-12-16 09:55
#12

Fråga 1, nu under vintersäsong: 5-6 tim (har hästar, fjäderfän, hund och katter) ska jag motionera någon av hästarna så blir det ca 2 tim till.

Fråga 2: Ja

Fråga 3: Ja

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: