Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 686 ggr
StuteriSolo
12/1/12, 8:20 AM

Godmorgon 12-12-01

Godmorgon i landet!

Mulet, -15 och halv storm. Under natten har vi fått närmare en decimeter fluffig snö, passar ju fint när det ska vara julmarknad här i byn.

Lika kul är ju inte vädret för ponnyridning och åktur med häst, få se om det blir något folk och om vi fryser ihjäl. Vet inte vad kyleffekten blir vid 6 m/s, men kallt är det iaf.

Det lär nog vara allt vi gör idag, sedan lär vi ägna resten av dagen åt att elda och tina upp.

Annons:
garrilina
12/1/12, 9:03 AM
#1

God Morgon! Fortfarande kommer mängder av snö i kombination med hård vind så ser gården rätt spännande ut. Dotter och måg vaktar hus och kattor längst ut vid havet på en liten halvö. Få se om de tar sig därifrån inte alltid 4-hjulsdrift räcker. Tidningen har inte kommit i lådan antagligen p.g.a. oplogade vägar.

Vaknade av en kör av ylande i dag, har 3 höglöpande tikar just nu som är desperata…

Ha en bra lördag!

trolldalen
12/1/12, 10:01 AM
#2

God Morgon!

Kyligt -9 och blåser rejält. Nästan ingen snö alls. Alla hästarna ser ut som isbjörnar i pälsen förutom "fullbloden" Beata och Jemma. Andra vinter som norrlandsponny för Beata och hon får ingen vinterpäls. Blir till att använda täcken i vinter igen. Fördelen är isf hon fäller ju inte av sig sin björnpäls heller som resten av gänger.

Tänkte ut å släppa stövaren i morse, men dom jagar älg i helgen och så har samerna släppt renarna på jaktmarkerna, så min jakt säsong verkar över för i år. Trist! Har en taggad hund som vill ut.

Blir till att göra lite advents fint idag.

Ha en bra lördag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Tittut
12/1/12, 10:10 AM
#3

# 2 & 3

Hundbekymmer av olika slag!

Här har vovvar och jag just kommit in från morgonpromenaden, och lillhunden verkar mer än road av sina första erfarenheter av snö.

Elin är på gymnastik, men sedan ska hon och jag åka in och titta på russen på Globen. Nja, kanske lite annat också, men russen är största dragplåstret trots allt.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Upp till toppen
Annons: