Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 624 ggr
karisma
11/12/12, 7:13 AM

God morgon 2012-111-2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute

Roslagen bjuder på friska vindar och lite+ grader efter helgens regn så får vi hoppas att det torkar upp.
Ny vecka nya uppslag fast idag är min agenda tom så det blir att städa lite hemma och förberda för veckan som kommer.

ha det bra där ute i landet

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Annons:
StuteriSolo
11/12/12, 7:25 AM
#1

Godmorgon i landet!

Tre plus och ösregn på min plätt på jorden. Nu är marken mjuk på gårdsplanen, utom på en del ställen där det är is, himla intressant blir det!

Gårdagen tillbringades på ett regningt peabtrav, skänt att vara i inskrivningen Skrattande

Idag blir det bokföring och en sväng till kotknackaren med Sara i eftermiddag. Kanske bäst att fylla på spolarvätska om man ska köra E4 i eftermiddag när de ska frysa på, lär vara saltat.

PernillaJ
11/12/12, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon!

Har sovit nästan 10 timmar i min egen säng i natt och börjar känna mig som folk igen efter helgens intensiva Gotlandsresa.

Kom hem med nyförvärvet Raust (br h e Tyfon-Svalan) vid 17-tiden igår, han står nu i stallet här och undrar säkert (precis som Babben) "Vad hände?".

33 fina välutvecklade fölungar var det i årets Lojsta-flock, 11 st är fortfarande osålda, se hemsidan.

Idag ska jag ta det ganska lugnt. Umgås litet mjukt med Raust, klia och klappa och kanske öva att ta på och av grimman i boxen. Han ska få stå inne några dagar, måste acklimatisera sig och dessutom avmaskas innan han får gå ut i mina hagar. Jag har ställt in två andra hästar i boxarna på vardera sida om så han har sällskap.

Tittut
11/12/12, 7:55 AM
#3

# 2 Lycka till med hingstungen!

Här är det grått och trist. Har varit och kliat lite på fölen nu på morgonen. Mosippa är tuff men Anahita ännu lite blyg. Det lär nog inte gå över än på ett tag, om jag känner Umbras föl rätt.
Pappersarbeten med lite pass på dagens att-göra-lista. Det börjar fylla på så här dagarna innan avgiftshöjning. Den 15/11 ska passansökningarna vara inne för att inte bli dyrare.

Ha en bra ny vecka!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lena90
11/12/12, 9:29 AM
#4

#2 Så söt han va :) Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig nästa år när det börjar ploppa ut svartingar (gissar att det borde bli några svarta med Jagga ess som far) på heden, jag är väldigt svag för svarta russ :S Här är det ca 5 plus nu, ska bli ganska soligt och fint idag säger de. Annars händer inte mycket idag. Kommer en spekulant på en katt som jag hjälper pappa att sälja i eftermiddag. Kanske ska man ta och borsta min 1.5 åriga fjordsto. Kan säga att blackar och leriga hagar blir en ny spännande färg :P Ha en bra måndag allihop :)

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: