Annons:
Etikettallmänt
Läst 885 ggr
Rorvers
2012-11-11 05:18

Får inte tag i ägaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag sålde mitt Gotlandsruss Tarras lite efter jul förra året. Jag kände mig jätte nöjd med dom nya ägararna, både för att dom hade hästvana och för att dom hade hästarna på gården så barnen red och gosade ofta med han. Jag for och hälsade på han två gånger och han såg ut att trivas så himla bra och ägarna verkade trivas med han också. Sedan hörde jag inte av mig på ett tag eftersom skolan tog all min tid. Sjävklart kom det upp i mitt huvud att jag måste höra av mig till dom men det glömdes bort eftersom jag hade så mycket annat att tänka på.

Då jag satt i bilen påväg hem så fick jag plötsligt ett samtal om några som frågade om vi hade haft en shetlandsponny då vi hade haft Tarras. Jag fattade ingenting, men jag sa nej eftersom vi bara hade haft Tarras. Sedan började dom fråga saker om Tarras och varför han hade stor hals osv. Jag förstod fortfarande inte varför dom här främmande människorna frågade såna saker om han, men sen kom det fram att dom hade köpt Tarras + Shettisen som Tarras stod med hos den nya ägaren. Vi hade skrivit på kontraktet att om Tarras blir sjuk eller om ni måste sälja han så vill vi gärna att ni hör av er till oss. Dom gick med på det.

Dom hade alltså sålt Tarras efter bara två månader och hade inte berättat någonting för dom nya ägarna om att Tarras hade haft fång 2 gånger. Dom hade även sagt att det var jätte  viktigt att shettisen och Tarras såldes ihop för dom hade stått med varandra hela livet. Jag fick sitta där i bilen och berätta om fång och massa om Tarras eftersom dom här inte har hästvana alls. Jag förklarade att han inte fick stå på sommarbete och om han gjorde det skulle det vara ner betat. Dom hade endast stora sommarbeten som han kunde stå på, men jag sa att dom måste hålla igång han dagligen och gärna klippa ner  gräset. Efter det här smsade dom mer frågor och jag svarade och hjälpte till, jag skrev sedan ett slut sms att jag gärna vill hålla kontakt med dom osv. Dom svarade inte på det. Nu har vi flyttat till Hong kong och jag har skrivit till dom två gånger och frågat om Tarras och hur han har det. Dom har inte svarat. Jag har försökt ringt men ingen har svarat.

Allt känns jätte hemskt och jag är så himla orolig. Jag vill verkligen veta hur  Tarras mår och om han klarade sommaren.. Jag vet inte hur jag ska göra. Eftersom jag bor i Hong kong så blir allting mycket svårare också.

Har ni varit med om något liknande att ni inte får tag i ägaren? Vad har ni gjort då?

Tacksam för svar! Jag saknar Tarras så himla mycket och jag ångrar att jag sålde han eftersom det var just det här jag var rädd för.

Jag hoppas ni förstod min krångliga text.

Annons:
Rorvers
2012-11-11 05:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

Upp till toppen
Annons: