Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 660 ggr
StuteriSolo
10/29/12, 7:03 AM

Godmorgon 12-10-29

Godmorgon i landet!

Klart och kallt, -12 ute. De har lovat regn(!!!) imorgon, det ser vi verligen inte fram emot!

Heldag med hästarna igår också, först körtur med Mysli och Sara red Pegasus, sedan westernclinic med de unga damerna Debbie och Röros. De var så duktiga, Röros åkte släp för tredje gången i sit liv, bara klev rakt på. Ridhuset var litet läskigt först, och hon var tvungen att lukta på alla bommar och koner innan hon kunde gå över eller runt Skrattande

Idag blir det mer hästande, gäller ju att passa på medan det är bra väglag och väder.

Annons:
PernillaJ
10/29/12, 7:23 AM
#1

God morgon!

Det hade kommit cirka 5 centimeter blöt nysnö när jag gick ut i morse, och håller fortfarande på, snöblandat regn som känns vass mot ansiktet. Temperatur runt 0, så tyvärr är det väl slask på G här också. Jag har verkligen trivts med den här försmaken av vinter, mer!

Idag är jag på resande fot, ska till Stockholm fram och tillbaka för möten. Stressade som en gnu för att hinna till tåget med avgång 06.49, puh. Funderar på om jag ska hinna med något annat också, kanske en titt på Hallwylska där jag aldrig varit (hallwylskamuseet.se). Eller nej förresten, det är måndag - muséet har stängt…

kakan89
10/29/12, 11:18 AM
#2

God förmiddag.

Idag blåser det kallt ute. De hävdar att det ska komma snö/regn framåt eftermiddagen vilket jag hoppas bara blir snö. Ska ut och jobba i natt och vill inte ha ishalka.

murkla
10/29/12, 1:05 PM
#3

God eftermidda!

Här har de kommit Snö allt i Malung.

jag är förkyld och tycker jag inte om.  Lär väl gå ut o skotta av gården lite med snö så man kan komma in och ut… Men förts ska jag laga lassage ..

Ha en bra dag!

www.russmurkla.zoomin.se.  :) www.foreverliving.se

garrilina
10/29/12, 8:49 PM
#4

God kväll! Kallt och snö i morse med övergång till blötsnö och nu regn. Ett gäng blöta hästar som kom in i kväll.                                         När jag kom hem så hade vi en nykastrerad hingst och 2 vargtänder utdragna allt hade gått bra. Tyvärr har vi även fått besked om att Kurants prognos inte är så bra, hans leder i bakbenen är inte okey längre. Känns bra att vi betäckte både Garrilina och Dixybess med honom i år, mindre bra att vi inte gjorde detsamma med Miranda.

#1 Halvylska är sevärt, hela stället finanserat från Hälsinglands skogar.

Upp till toppen
Annons: