Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 565 ggr
garrilina
10/28/12, 8:26 AM

God Morgon 12-10-28

God Morgon! Vaknat till vintertid och -3 klarblå himmel och sol även i dag. Vet inte om jag gillar vintertidsomställningen kommer vara mörkt redan vid 17 och morgnarnas 1 timme tidigare märker jag inte av direkt.

Utejobb hela dagen, igår var vi sega så det blev mest stallsysslor, god mat til middag en massa godis och Så mycket bättre på TV.

Ha en bra dag!

Annons:
PernillaJ
10/28/12, 8:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon!

Javisstja, det är ju "normaltid" nu, det förklarar att jag känner mig morgonpigg. Jag har några radiostyrda klockor som ställt om automatiskt, och så några som behöver manuell justering. Litet förvirrande eftersom de visar olika tid nu.

Jag tänkte ägna mig åt städning idag, med fokus på golven som behöver moppas och mattor som behöver piskas. Tur jag bor i ett litet hus så det inte är så många kvadratmeter, städning är inte min favoritsysselsättning. Tänkte oxå göra en stor ost-skink-paj, fick ett recept häromdagen som jag vill testa.

Här skiner solen och det är -5,4º just nu. Har tänt i kaminen, skönt med tillskottsvärme när det är kallt ute. Jag ska gå ut och fylla på hösilage åt hästarna. Får se om våra tillfälliga inackorderingar anländer idag, fyra russ från min kusin som ska resa bort under veckan som kommer. Då blir det 12 hästar på gården, kul men slitigt.

bild av Vodka och Vaquila, tagen igår 27/10

StuteriSolo
10/28/12, 8:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godmorgon i landet!

Strålande solsken och minus tolv ute.

Gårdagen tillbringades på bodentravet, där Debbie (som väntat) blev diskad för galopp i sin första start och Mysli blev fyra i sitt lopp. Debbie fick komma med mest för social träning.

Sedan var vi direkt till westernclinic med samma hästar, och i eftermiddag en till omgång, men då tar vi Debbie och Röros.

Tusen
10/28/12, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Godmorgon! Skrattande

Minus sex grader, frost och en klarblå himmel mötte mig i morse

då jag fodrade. Hästarna hade fått frost på sig och de gnistrade i

solskenet.

Upp till toppen
Annons: