Annons:
Etikettavel
Läst 2117 ggr
silarp
10/27/12, 6:19 AM

Gissa fölet 2013- och resultat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För alla som får föl 2013 om allt går som det ska…
Vore kul att få gissa och sedan se vad det blev…!

Jag har fått Fridha XL (e XL 507 u Ängens Ida) dräktig med Vildhallon (e Njord 612 u Klint´s Wilda)

Fridha är ljusfux, och hallon brun m svart man, men jag tror att fölet blir brunt, och jag tror det blir ett ganska grovt hingstföl. (skulle önska ett stoföl, men jag har aldrig fått någon hingst, så jag tror det är dags nu….)

Annons:
rebeccajansson
10/27/12, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bessy Sun 4325 är dräktig med Stig-Helmer 461. Tror hon får ett fuxstoföl med bläs & vita fötter

[Croneld]
10/27/12, 5:19 PM
#2

Jag tippar på mörkbrunt hingstföl med stjärn av kombinationen:

Primat G 444 + Susscrofa 437

Lena90
10/27/12, 6:35 PM
#3

Fåglabäck Villemo 5316 dräktig med Metod 590:

Jag tror det blir ett brunt föl utan tecken och ett sto (ber till gudarna om det, vill så gärna att det blir ett sto :)

Carpe diem!

garrilina
10/27/12, 10:00 PM
#4

Kurant 462 och Garrilina 3856 tror jag att det blir en brun hingst utan tecken. Det blir Garrilinas 5:e föl och hon har aldrig fått ett sto

Kurant och Dixybess 4579 en fuxfärgad hingst.

Gnistra
10/28/12, 6:51 PM
#5

Gnistra, svart ( e. Birk 447) dräktig med Ur Kul (e, Qum, Brun) Jag tror att fölet blir Brunt, för hon har endast fått föl i hingstens färger. Hoppas på sto men det har än varit vartannat så blir troligen hingst..

Soja, brun( e. John Russ) dräktig med OkiDoki 649 (brun, e. Pant) Brunt föl o hoppas även här på sto…

Reko
10/29/12, 4:35 PM
#6

Vahlkyria, brun men troligen med ett fuxanlag, har varit till Juniper för att vara på säkra sidan om ett brunt föl. Sto, kanske?

Solstråle, svart men troligen ett fuxanlag, väntar förhoppningsvis föl med Arn de Gothia. Förhoppningsvis blir det åtminstone brunt och kanske hingst här då.

Namnen är redan klara oavsett om det blir två ston, två hingstar eller en av varje!

Annons:
trolldalen
10/29/12, 7:41 PM
#7

Rosenhälls Beata och Pelle-Russ tror på brunt hingstföl (men vill ha ett stoföl!)

Ise och Pelle-Russ tror ett sto föl, den oxå brun.

Namnen är också klara hos oss.

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Qalaspuff
10/29/12, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Trixi är förhoppningsvis dräktig med Tejas Pegasus, hoppas på att det blir ett brunt sto, om hon nu är dräktig, om inte nordisen får ett hingstföl för då vill jag att den ska vara hingst. Trixi är ju fux och har lämnat en fux tidigare, men jag är så trött på fuxar så jag hoppas att den får Poppes snygga färg istället, om det blir något - bäst att tillägga.

MagganS-B
10/30/12, 9:50 PM
#9

Jag vill varken gissa eller hitta på namn…..kom ju inget föl i år när jag gissat!Gråter

Miica
12/11/12, 9:32 AM
#10

#9 åh vad synd, men du ska se att det går bättre nästa år!

Själv gissar jag på följande:

Winna (fux) är betäckt med Castello 628 (svart). Tror att det blir ett brunt föl och att de blir en hingst. Vill så enormt gärna ha ett sto efter Winna, men under de två fölen som fötts efter henne och hos mig så har båda varit hingst :P

Gunni (brun) är även hon betäckt med Castello. Tror även här att det blir ett brunt föl. Jag brukar lyckas med mycket hingstföl, men tror och hoppas på ett stoföl!

Sist ut är fina Cherie (fux) som är betäckt med Bloka Joker (svartskäck). Hm färgen här är ju enormt svår, men jag tror på fux. Och hm.. hingst? :P


[Croneld]
3/1/13, 11:04 AM
#11

Puttar upp den här!

Carpedium
3/1/13, 2:22 PM
#12

Jag gissar att Iva Roll betäckt med Fantom får ett  stoföl,  fux med stjärn .

Blokaruss
3/10/13, 9:17 PM
#13

Min Mandelas Fedra Gull som är gulbrun tigrerad och min Bloka Joker svartskäck - det kan ju bara bli en gulsvart tigrerad hingst! Fedra har ännu inte fått något hingstföl och har jag tur blir det tigrerat - svart efter pappa kanske… eller så smäller det till med en helt vanlig brun utan vare sig tecken eller tigrering. Skäck lär det inte bli, men kanske lite vita tecken kan dyka upp.

Hittills har Fedra fått tre stoföl - ett svart, ett gulbrunt och ett brunt - alla tigrerade, så nu kanske prickarna tagit slut till detta föl (hi, hi)?

Annons:
Emmelie93
3/10/13, 9:30 PM
#14

Monami 4860 (brun) är dräktig med Skotte 492 (Gulsvart)! 😃

Men jag vågar inte gissa! 🤐
Fast vill helst att det blir ett sto, men blir lika glad vad det än blir! 🙂

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

ryttarn
3/11/13, 10:49 PM
#15

Jag har två dräktiga ston i år, Jaritza som är svart eKanel uMaritza ueHubertus Samt Jubla II som är brun och eFilur uJustina ueDart.

Bägge två är betäckta med Arn de Gothia så givetvis hoppas jag på gulanlag.

Om trenden håller i sig så skall Jaritza få ett hingstföl som jag då hoppas är gulsvart. Jaritza fick ett stoföl senast och har alltid fått varannan.

Jubla är lurigare. Hos mig har hon bara fått hingstföl hitintills så kanske kan det få bli ett sto denna gång. Givetvis hoppas jag på ett gulbrunt stoföl då

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Cara-Mia
3/12/13, 7:36 AM
#16

Wirka 8fux) och Primat G (fux)- Det blir en fux, hoppas och tror på ett sto, det är dags för henne att få det ;) brukar få 1 sto 2 hingstar osv

Pepsi (brun) och Primat G - en brun hingst, har fått varannat år hingst

Sibborpp´s Wanessa (brun) och Castello (svart) tror brun hingst men hoppas på ett svart sto

Upp till toppen
Annons: